נתוני הסקר במהלך "עמוד ענן" (צילום: חדשות2)
נתוני הסקר במהלך "עמוד ענן" | צילום: חדשות2

כבר מתחילת מבצע "עמוד ענן" היה ברור לכל שדרך התנהלותו ותוצאותיו ישפיעו על הבחירות הקרובות. משני סקרים שערך מכון "דחף" בראשות ד"ר מינה צמח, האחד בעיצומו של מבצע "עמוד ענן",והשני לאחר הפסקת האש, עולה כי מפלגת "הליכוד ביתנו" מאבדת מכוחה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

ממצאי הסקר, שנערך ב-20 בנובמבר 2012 עם טעות דגימה של 4.4% מבוססים על תגובותיהם של 500 אנשים, המהווים מדגם מייצג של כל האוכלוסייה הבוגרת בישראל. הממצאים היטיבו עם נתניהו וליברמן והעניקו להם לא פחות מ-40 מנדטים. לעומת זאת, לאחר החתימה על הסכם הפסקת האש - ירד מספר המנדטים לליכוד ביתנו ל-34 בלבד - ירידה של 15% בתמיכה

עוד עולה מהנתונים, כי מפלגת העבודה איבדה לאחר המבצע שני מנדטים וירדה מ-21 ל-19. כמו כן, "יש עתיד" בראשות יאיר לפיד מפסידה כמעט 30% מכוחה ומתייצבת עם תום "עמוד ענן" על עשרה מנדטים בלבד.

_OBJ

בסקר שנערך היום, לאחר הפסקת האש, בדקו הסוקרים גם את מצבה של ציפי לבני לקראת ההודעה הצפויה שלה על חזרה למרוץ הפוליטי והעניקו לה עשרה מנדטים. המרוויח העיקרי מן המבצע הוא שר הביטחון אהוד ברק שבניגוד לסקר הקודם עובר את אחוז החסימה וזוכה עם מלגת העצמאות בראשות בארבעה מנדטים.

_OBJ

עוד על פי הסקר העדכני: ש"ס זוכה ל- 11 מנדטים, הבית היהודי עם עשרה מושבים בכנסת, יהדות התורה עם שישה מנדטים, מרצ עם ארבעה ומפלגת עוצמה לישראל של מיכאל בן-ארי ואריה אלדד עם שני מנדטים.