האיום המרכזי על נתניהו - נפתלי בנט: לפי סקר חדשות ערוץ שתיים ודוקטור מינה צמח אם הבחירות היו נערכות היום - הליכוד ביתנו היה מקבל 35 מנדטים, העבודה 19 מנדטים, והבית היהודי של בנט הייתה ניצבת כשלישית בגודלה בישראל - עם 12 מנדטים.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

גוש הימין נראה אמנם נראה כמתחזק, אבל מפלגתו של ראש הממשלה נתניהו, ניצבת אמנם בבטחון בראש, אבל סופגת ירידה בכמות המצביעים - שעוברים ברובם לתמוך בבנט.

הליכוד ביתנו בראש - אך נחלש (צילום: חדשות 2)
הליכוד ביתנו בראש - אך נחלש | צילום: חדשות 2

התנועה בראשות ציפי לבני זוכה על פי הסקר בעשרה מנדטים, ויש עתיד של לפיד ניצבת עם תשעה. שליש ממצביעיו של לפיד, אגב, מגדירים עצמם כמצביעי לפיד.

ש"ס, שסובלת גם היא מזליגת מנדטים לכיוון בנט, ניצבת מיד אחריו עם אחד-עשר מנדטים. יהדות התורה עומדים על שישה, מרצ על שלושה, עם שלם של אמסלם מגרדת את אחוז החסימה, כמו גם תנועת הימין עוצמה לישראל.

הבית היהודי של בנט - שלישית בגודלה (צילום: חדשות 2)
הבית היהודי של בנט - שלישית בגודלה | צילום: חדשות 2

ומי הם מרבית מצביעיו של הבית היהודי? חלקם מגיעים מהליכוד, חלקם מש"ס לפני שבנט קיבל את ההנהגה. שליש מהמצביעים של הבית היהודי האיחוד הלאומי על פי הסקר מגדירים עצמם כמסורתיים או חילונים, וגם הרכב הגילאים השתנה מאוד ביחס למצביעי המפד"ל המסורתיים - כשני שליש כיום, על פי הסקר, הם מתחת לגיל 40. עם מצרפים לבית היהודי גם את מפלגת הימין עוצמה לישראל, מדובר בסך הכל בהכפלת המפלגות הניצבות מימין לליכוד - 14 מנדטים לעומת ה-7 שהיו להם בבחירות הקודמות.

עוצמה לישראל ועם שלם - שני מנדטים (צילום: חדשות 2)
עוצמה לישראל ועם שלם - שני מנדטים | צילום: חדשות 2

במפלגות הערביות: חד"ש גורפת ארבעה מנדטים, רע"ם-תע"ל ארבעה נוספים ובל"ד שלושה. חלוקת הגושים מעידה על התחזקות מסוימת בימין - 68 מנדטים, מול 52 בשמאל.

חלוקת הגושים נותרת בערך בעינה (צילום: חדשות 2)
חלוקת הגושים נותרת בערך בעינה | צילום: חדשות 2

הנתונים נאספו במסגרת סקר מכון דחף וד"ר מינה צמח, המתבסס על 728 נשאלים, כשטעות הדגימה היא 4%.