שלושה שבועות בדיוק לפני הבחירות, נמשכת מגמת ההיחלשות של הליכוד-ביתנו בראשות בנימין נתניהו. על חשבון הרשימה המשותפת של שתי המפלגות, שאיחודה מסתמן ככישלון, הולכת ומתחזקת הבית היהודי בראשות נפתלי בנט - שצפויה להיות הסיעה השלישית בגודלה בכנסת הבאה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

מסקר מכון "דחף" שערכה הד"ר מינה צמח עבור חדשות 2 עלה כי רשימת הליכוד-ביתנו זוכה ל-33 מנדטים בלבד, שניים פחות מכפי שגרפה במחקר הקודם. במקביל, נמשכת גם מגמת ההיחלשות של מפלגת העבודה: היא אומנם שומרת על מקומה כסיעה השנייה בגודלה, אך יורדת ל-17 מנדטים.

סקר חדשות 2 (צילום: חדשות 2)
סקר חדשות 2 | צילום: חדשות 2
סקר חדשות 2 (צילום: חדושת 2)
סקר חדשות 2 | צילום: חדושת 2
סקר חדשות 2 (צילום: חדשות 2)
סקר חדשות 2 | צילום: חדשות 2

יש עתיד בראשות יאיר לפיד גרפה 11 מנדטים - כפי שלפי הסקר זוכה גם התנועה בראשות ציפי לבני. מרצ התחזקה במנדט אחד וזוכה כעת לחמישה מנדטים, בעוד שהמפלגות הערביות שומרון על כוחן: ארבעה מנדטים לחד"ש ולרע"מ-תע"ל ושלושה לבל"ד.

מפלגת הימין עוצמה לישראל, בראשות מיכאל בן-ארי ואריה אלדד, צלחה גם הפעם את אחוז החסימה עם שני מנדטים. בבחינת פילוח הקולות לגושים מסתמן רוב של 65 מנדטים לימין, לעומת השמאל-מרכז והמפלגות הערביות שגורפות 55 מנדטים בלבד.

העם ממתין לשובו של ברק?

סוגיה נוספת שנבדקה בסקר נוגעת לפופולריות של חברי הממשלה. על השאלה מי מתאים יותר לשמש שר האוצר השיבו 41% כי יובל שטייניץ הוא שראוי להישאר במשרה זו. לעומתו, תמכו רק 29% ביושבת-ראש העבודה, שלי יחימוביץ'.

באשר לשר הביטחון, הביעו 49% תמיכה בהותרתו של התיק בידיו של אהוד ברק - זאת, למרות שהודיע על פרישתו מהחיים הפוליטיים. לעומתו, אמרו 27% כי משה (בוגי) יעלון הוא המועמד הראוי בעיניהם, ו-10% תמכו באביגדור ליברמן.

באשר לזהות העומד בראשות משרד החוץ - הביעו רק 33% תמיכה במינויו של אביגדור ליברמן לכהונה נוספת שם. לעומתו, תמך רוב של 58% בציפי לבני.

הסקר נערך על-ידי מכון "דחף" והד"ר מינה צמח. הוא כלל 800 נשאלים עם טעות דגימה של 3.7 מנדטים (+/-).