אין תמונה
בנט ונתניהו. הבית היהודי מתחזק

27 ימים לבחירות, ו"הליכוד-ביתנו" ממשיך להיחלש: לו היו נערכות הבחירות היום, מפלגתם של בנימין נתניהו ואביגדור ליברמן הייתה זוכה ל-35 מנדטים בלבד - אל מול התחזקותה של מפלגת "הבית היהודי" של נפתלי בנט, שכבר זוכה ל-13 מנדטים - כך עולה מסקר חברת "דיאלוג" שנערך עבור עיתון "הארץ" ומתפרסם הבוקר.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

בנט עולה להתקפה: רה"מ קורץ לשמאל

העימות הפומבי בין בכירי הליכוד לנפתלי בנט בימים האחרונים, על רקע התבטאותו של יו"ר הבית היהודי בעניין סירוב לפינוי יישובים ביהודה ושומרון, עשה, כפי הנראה, רק טוב לבנט. זה הצהיר בימים האחרונים כי מפלגתו רק תצא נשכרת מהפרשה, ונראה שהוא עומד בדברו.

בסקר שמפורסם הבוקר, מתחזקת מפלגת הבית היהודי בשני מנדטים נוספים בהשוואה לסקרים קודמים וזוכה ל-13 מנדטים. הליכוד-ביתנו מאבדת ארבעה מנדטים בהשוואה לסקר הקודם, ויורדת ל-35 מנדטים.

הסקר מצביע על שינויים קלים בתמונת יתר המנדטים: גוש המרכז-שמאל מונה 53 מנדטים, מהם 11 של שלוש המפלגות הערביות ואילו גוש הימין מונה 67 מנדטים, למרות היחלשות הליכוד-ביתנו. מפלגת העבודה מקבלת בסקר 17 מנדטים, ש"ס עם 13, "התנועה" בראשות ציפי לבני עם 10 ומרצ עם ארבעה מנדטים.

מפלגת "יש עתיד" של יאיר לפיד ניצבת על פי הסקר עם תשעה מנדטים, יהדות התורה זוכה לשישה מנדטים וקדימה מגיעה לשני מנדטים בלבד. גוש המפלגות הערביות זוכה יחד ל-11 מנדטים, על פי החלוקה הבאה: חד"ש - ארבעה מנדטים, רע"ם-תע"ל - ארבעה מנדטים ובל"ד שלושה מנדטים.

הסקר נערך ב-23 וב-24 בדצמבר, בקרב 491 נשאלים. טעות הדגימה - 4.3%