מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך אמר הבוקר (רביעי) בכנס הרצליה במרכז הבינתחומי כי אין צורך בתלונות על הטרדות במשטרה בשל הבדיקות שהארגון מבצע מדי חצי שנה. בכנס הרצליה הדגיש אלשיך כי המשטרה מבצעת מהפכה ערכית "כמו שאף ארגון ביטחוני לא עושה". את הדברים אמר בעקבות הסערה שעוררה החלטתו על סירוב לקבל תלונות אנונימיות על הטרדות מיניות מעובדות במשטרה.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

"לצד הבדיקות הביטחוניות שלנו אנחנו מבצעים גם בדיקות תעסוקתיות כדי לאתר חריגים", הבהיר המפכ"ל. "זה חוסך את הצורך בהגשת תלונה ולכן אני שמח לבשר שמצבנו טוב. הפעולה הזאת מייצרת מניעה מצבית ומאתרת חריגים. שוטר יודע שבעוד חצי שנה הוא יגיע לבדיקה ולכן הוא שומר על הידיים שלו בכיסים".

 לפני כשנה עורר המפכ"ל סערה כאשר אמר שתלונות אנונימיות על הטרדות מיניות לא יטופלו. "המכתבים האנונימיים הפכו לתרבות של חיסול חשבונות במשטרה ולכן מעתה המשטרה לא תטפל עוד במכתבים אנונימיים שמעלים חשד לעבירות שביצעו שוטרים", אמר אז אלשיך בכנס לציון יום האישה. רבים צפו פגיעה בשוטרות ובביטחון האישי שלהן בסביבה המשטרתית ובמשרד המשפטים אף העלו חשש מפני פחד מדיווח.

בנוסף, במהלך 2016 התבטא אלשיך בנחרצות כלפי הקצינה צ' שהגישה תלונה על הטרדה מינית נגד ניצב רוני ריטמן וכינה אותה "עבריינית".