הותר לפרסום כי שלושה לוחמים מחטיבת הצנחנים נהרגו הבוקר (ד') בפיצוץ מטען ברצועת עזה. מתחילת הלחימה נהרגו 32 חיילים וקצינים. משדר מיוחד בחדשות 2 Online ובערוץ 2.

ההרוגים הם:

  • סמ"ר שחר דובר (20) מקיבוץ גניגר.
  • סגן פז אליהו (22) מקיבוץ עברון.
  • סמ"ר לי מט (19) מאילת.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

התקרית החלה לפנות בוקר, סמוך לחאן יונס, כאשר כוחות צנחנים פעלו באיזור לאיתור מנהרות. במהלך אחת הסריקות נכנס כוח לתוך בבית, שככל הנראה היה ממולכד. לעבר הכוח הופעל מטען רב עוצמה שגרם לחלק מהבניין להתמוטט. שלושת החיילים נהרגו, ושבעה מחבריהם נפצעו בתקרית. במקום החלו חילופי אש עם מחבלי חמאס, כאשר חברי ההרוגים והפצועים חילצו אותם תחת אש. המחבלים נהרגו, והפצועים פונו במסוקים לבתי חולים בישראל. מצבם של שלושה מהפצועים הוגדר קשה.

סמ"ר שחר דובר

סמל ראשון שחר דובר
סמל ראשון שחר דובר | צילום:

סמל ראשון שחר דובר נולד בקיבוץ גניגר. הוריו, אורלי ובוריס, עלו לארץ מברית המועצות בשנת 1991 ונקלטו כחברים בקיבוץ. שחר למד בבית הספר היסודי "עמק יזרעאל" בגניגר ובבית הספר התיכון "העמק המערבי" ביפעת. הוא הניח אחריו שני הורים ואח אחד, גיא, בן 24. הלווייתו תיערך מחר ב-11:00 בקיבוץ גניגר.

"קשה ובלתי נתפס לדבר על שחר בלשון עבר", סיפרה רוחמה תמר, המחנכת של שחר במהלך לימודיו בתיכון. "שחר היה תמיד התלמיד שכל הכיתה ידעה שהיא יכולה לסמוך עליו בכל דבר. תמיד הוא היה ראש וראשון, אהוב מאוד על חבריו ובולט בעשייה החברתית שלו. כששחר לקח על עצמו משימה, תמיד ידעת שהוא יעשה זאת בדרך הטובה ביותר האפשרית. אני בטוחה שגם בקרב הוא עשה את המקסימום".

סגן פז אליהו

פז אליהו
סגן פז אליהו | צילום:

סגן פז אליהו, בן 22 מקיבוץ עברון, נהרג אף הוא במהלך הלחימה ברצועת עזה. אליהו הוא בנם של רחל ואורי, ואח של מתן, בן 19. הלווייתו תיערך מחר בשעה 17:00 בבית העלמין בקיבוץ ילדותו.

לפני כניסתו ללחימה ברצועה, אליהו היה צוער בקורס קצינים. לפני הצבא הוא יצא לשנת שירות בפנימייה. "הלך לי הנכד", סיפר סבו של פז עם קבלת הבשורה המרה. "מה אפשר לומר, הוא חרוט אצלנו בלב".

סמל ראשון לי מט

לי מט ז"ל
סמל ראשון לי מט | צילום:

סמל ראשון לי מט, בן 19 מאילת, נהרג אף הוא בפעילות החטיבה. מט הועלה לאחר מותו מדרגת סמל לדרגת סמל ראשון.

כמו כן, ביממה האחרונה נפצעו שני חיילי צה"ל באורח קשה, עשרה חיילים באורח בינוני ו-20 חיילים נוספים נפצעו באורח קל במהלך פעילות כוחות צה"ל באזור רצועת עזה.

הותרו לפרסום שמותיהם של שני קציני צה"ל שנהרגו

הבוקר הותר לפרסום כי שני קצינים נהרגו אמש במהלך פעילות צה"ל ברצועה. אחד ההרוגים הוא סרן דמיטרי לויטס, מפקד פלוגה בחיל השיריון, שנהרג ככל הנראה מירי צלפים לעברו. ההרוג השני הוא סרן נתן כהן, בן 23 ממודיעין, ששירת כמפקד מחלקה בחיל השריון.

סרן דימיטרי לויטס (צילום: דו"צ)
סרן דימיטרי לויטס | צילום: דו"צ

במהלך פעילות צה"ל ברצועה היום חשפו לוחמים מנהרה, שבתוכה נמצאו מדי צה"ל, מפות ואמצעי לחימה. באירוע אחר ביצע כוח של חטיבת גבעתי ירי לעבר חוליית מחבלים שהגיחה מפיר של מנהרה. זוהתה פגיעה באחד המחבלים.

בשעות הצהריים תקפו כוחות צה"ל שורה של מוקדי טרור בבית החולים אל וופא בשכונת סג'עייה שבעזה, לאחר שבמשך ימים ארוכים נורתה מתוך מתחם בית החולים אש לעבר הכוחות הפועלים בשטח. בצה"ל אומרים כי מתחם בית החולים שימש להפעלת חדרי מלחמה ופיקוד של חמאס והג'יהאד האסלאמי.

סרן נתן כהן (צילום: באדיבות המשפחה)
סרן נתן כהן | צילום: באדיבות המשפחה

במהלך הלילה ירה כלי טיס של חיל האוויר, בסיוע כוחות שריון, ירי לעבר חוליית מחבלים שעסקה בהכנות לשיגור טיל נ"ט לעבר כוחות צה"ל. זוהתה פגיעה. בנוסף, בפעילות הלילה בעזה זוהה ירי נ"ט לעבר כוח של גולני. הכוח השיב באש ובוצעה תקיפה אווירית לעבר מקור הירי. זוהתה פגיעה ולא היו נפגעים בקרב כוחות צה"ל.