פריט  מתקופת הפרעונים, אילוסטרציה (צילום: AP)
פריט מתקופת הפרעונים, אילוסטרציה | צילום: AP

כוחות הביטחון במצרים פשטו על ביתו של אדם, החשוד כמבריח עתיקות, ומצאו פריטים מתקופת הפרעונים והתקופה הרומית שעמדו להיות מוברחים לישראל. כך מדווחת סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

מהדיווח עולה כי הכוחות הגיעו לביתו של החשוד בהברחה בכפר בשם ראביה בצפון סיני ותפסו במקום מספר גדול של עתיקות ובהם: כלי חרס, מטבעות ופסלים. מהחקירה עלה כי המבריח התכוון למכור את העתיקות בישראל.

בחודש ספטמבר האחרון דיווחה רשת אל-ערבייה כי השר לענייני עתיקות במצרים, מוחמד איברהים, קרא למשרד החוץ המצרי לעצור מכירה פומבית של 126 פריטים ארכיאולוגיים מצריים, שלטענתו, תוכננה בישראל.

מצרים לישראל: "השיבו עתיקות". ארכיון (צילום: AP)
מצרים לישראל: "השיבו עתיקות". ארכיון | צילום: AP

מצרים: 90 עתיקות הוחזרו מישראל 

"ברוח החשיפה של התקופה באתרי אינטרנט, העוקבים אחר הפריטים הארכיאולוגיים המצריים ומציגים אותם לראווה, יותר מ-110 פריטים נחשפו", אמר אז גורם במשרד לענייני עתיקות. הוא טען כי מקורם של החפצים בשני חדרי תצוגה הנמצאים בירושלים והוסיף כי "כי כל הפריטים המוצגים הם מתקופת הפרעונים".

השר לענייני עתיקות פנה למשטרת התיירות והעתיקות ולאינטרפול וביקש "ליצור קשר עם הרשויות האחראיות בירושלים, ולדרוש מהרשויות בישראל לערוך בדיקות רקע להוכחת בעלות על הפריטים". כמו כן דרש השר איברהים כי הרשויות יסבירו כיצד יצאו הפריטים הארכיאולוגיים משטח מצרים.

ביום ראשון האחרון, לפי הדיווח, משרד העתיקות המצרי הודיע כי 90 חפצי עתיקות הוחזרו אחרי שהועמדו למכירה פומבית בירושלים. מצרים אף דרשה מישראל למצוא עתיקות נוספות ולהשיבן לקהיר.