כחלון ולבני. יחד? (צילום: חדשות 2,AP)
כחלון ולבני. יחד? | צילום: חדשות 2,AP

המפץ הפוליטי החדש? מפלגה בראשות שר התקשורת, משה כחלון, ויו"ר קדימה לשעבר, ציפי לבני, פותחת פער של 3 מנדטים בלבד מהליכוד-ביתנו - כך עולה מנתונים נוספים שנחשפים מהסקר שהוזמן על ידי מקורבי כחלון ושנערך על ידי מכון המחקר של רפי סמית.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

אם נתניהו חשב שהחיבור עם ליברמן מסיר ממנו דאגות, אז חיבור אפשרי של כחלון ולבני גורם לו לכאב ראש חדש וחזק מאוד: בעוד כחלון ולבני גורפים 27 מנדטים, זוכים נתניהו את ליברמן ל-30 מנדטים בלבד. השניים, שעל-פי הסקרים שלהם יכולים לגרוף אפילו 42 מנדטים, מאבדים 12 מהם לטובת "הכחלונים". השאלה ששאלו הסוקרים הייתה "לו היו הבחירות היום ומשה כחלון וציפי לבני היו מתמודדים ברשימה משותפת, איך היית מצביע?".

הסקר, שבדק גם את מי היה הציבור מעדיף לראות עומד בראשות המפלגה המשותפת, מצא כי כחלון זוכה ליתרון קל על לבני כשהוא עומד בראש הגוף הפוליטי החדש. כשלבני עומדת בראשות המפלגה, מתפזרים תומכיו של כחלון בין המפלגות השונות.

העבודה מידרדרת בסקר ל-13 מנדטים

גורמים המקורבים לשר התקשורת העריכו שלבני תיענה לבקשתו של כחלון להיות מספר 2 ברשימה. כחלון צפוי לקבל מחר סקר נוסף שיביא אותו לקבלת החלטה סופית.

שלי יחימוביץ (צילום: חדשות 2)
יחימוביץ'. 13 מנדטים אם כחלון רץ | צילום: חדשות 2

במקביל, נפגשה הערב לבני עם רה"מ לשעבר אהוד אולמרט. הפגישה שארכה כשעה וחצי, לפי הודעת השניים, "התאפיינה באווירה חיובית". במהלכה הם הסכימו שיש לפעול להחלפת השלטון. השניים קבעו שהמגעים ביניהם יימשכו בימים הקרובים.  

היום צפויה לבני להיפגש עם אהוד אולמרט. לדברי אנשים ששוחחו עמה, צפויה לבני לומר לו כי החליטה שלא להמתין להכרעתו שלו באשר לכוונותיו הפוליטיות והיא מתכוונת לצאת בהודעה משלה קודם לכן, ייתכן שאף מחר. לדברי מקורבים לשניים, לבני נוטה לקבל את רעיון החבירה לכחלון.

מפלגה משותפת - כחלון את לבני - מדרדרת את העבודה לכ-13 מנדטים, ומורידה את יאיר לפיד ואת ש"ס ודרעי ביגון שאולה. השניים מתרסקים אל כ-6% הצבעה בלבד (פחות מעשרה מנדטים) בקרב המגזר היהודי.

כחלון לבדו: 20 מנדטים

בין אם כחלון יקים מפלגה עצמאית ובין אם יחבור ללבני, נראה ששמחתם של ה"ביברמן" - הכינוי לו ראש הממשלה בנימין נתניהו ואביגדור ליברמן, השותפים החדשים - בקרב מתנגדיהם, הייתה מעט מוקדמת. מהסקר שהוצג בפני כחלון בתחילת השבוע עולה כי מפלגה בראשותו של כחלון היא האיום החדש על המערכת הפוליטית, והיא צפויה לנגוס בכל המפלגות הקיימות.

הליכוד נגד ליברמן (צילום: AP)
ליברמן ונתניהו. מקום לדאגה? | צילום: AP

מהסקר עולה כי אין חסינות מ"הכחלוניזם": לו יחליט כחלון לצאת לדרך פוליטית חדשה ולעמוד בראשות מפלגה, תגרוף מפלגה בראשותו 20 מנדטים בקרב המגזר היהודי ואילו הליכוד-ביתנו יאבדו גובה וירדו לכ-32 מנדטים. מפלגתו של כחלון צפויה על-פי הסקר הזה לגנוב ממפלגת העבודה את התואר "השנייה בגודלה" ולתפוס את מקומה. העבודה, שנפגעת קשות ממפלגה בראשות כחלון, גורפת 15-17 מנדטים בלבד. "יש עתיד" של יאיר לפיד וש"ס של דרעי צונחות אף הן ומגיעות לשפל של מתחת לעשרה מנדטים כל אחת.

הסקר נערך בקרב 500 איש, המייצגים את האוכלוסייה היהודית הבוגרת בישראל. טעות הדגימה עומדת על 4.5%.