דונלד טראמפ לא מקבל את התבוסה בבחירות: בשורת ציוצים שפרסם היום (שבת) בחשבון הטוויטר שלו, כתב הנשיא האמריקני: "עשרות אלפי קולות התקבלו בצורה בלתי חוקית... חדרי הספירה לא היו נתונים לפיקוח כחוק, דברים רעים קרו שם!". בוועדת הבחירות הפדרלית הגיבו: "באמת שאין שום עדויות לזיופים". מוקדם יותר פורסם כי טראמפ אמר למקורביו שאינו מתכוון לקבל את ההפסד והם בטוחים שאין לו כוונה לעזוב את הבית הלבן.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

"עשרות אלפי קולות התקבלו באופן לא חוקי לאחר השעה 20:00 בערב יום הבחירות, ושינו לחלוטין את התוצאות בפנסילבניה ובמדינות מפתח אחרות", כתב הנשיא בחשבון הטוויטר שלו. "בנושא אחר, מאות אלפי הצבעות לא ניתנו לפיקוח כפי שנדרש בחוק, וגם הן משנות את תוצאות הבחירות במספר מדינות, ביניהן בפנסילבניה, שכולם חשבו שתהיה ניצחון קל בערב הבחירות, רק כדי לראות את ההובלה המשמעותית נעלמת, מבלי שאיש יוכל לפקח (על הספירה) למשכי זמן ארוכים".

 עוד כתב הנשיא: "דברים רעים התרחשו בשעות הארוכות שבהן השקיפות לא הורשתה בצורה מרושעת. טרקטורים חסמו את הדלתות והחלונות כוסו בקרטונים עבים, כדי שהמפקחים לא יוכלו לראות פנימה לתוך חדרי הספירה. דברים רעים קרו בפנים! שינויים גדולים התרחשו!". 

לאחר מכן פרסם הנשיא טראמפ ציוץ נוסף בחשבונו, ובו כתב: "ניצחתי את הבחירות, בפער!". טוויטר סימנה את כל הציוצים האחרונים ככאלו שעלולים להכיל מידע שגוי או מטעה. 

בתוך כך טראמפ אמר למקורביו שאין לו שום כוונה לקבל את ההפסד, אפילו אם הנתיב שלו לניצחון ייחסם. גם כעת, כשמספר הקולות שנספרו הולך וגדל ונראה כי כל הנתיבים שיכלו להוביל אותו לניצחון נעלמים - הנשיא לא הכין נאום הפסד כמקובל.

במקום להכין עצמו לעזיבה ולהפסד, טראמפ ויועציו הבכירים מתעסקים בעיקר במאמצים לערער על תוצאות הבחירות, תוך כדי הפעלת לחץ על נציגים רפובליקנים אחרים שיעמדו מאחורי המהלך השנוי במחלוקת. 

בחירות בארה"ב (צילום: AP)
הבחירות בארה"ב | צילום: AP

בתגובה לסדרת הציוצים של הנשיא טענו בכירים בוועדת הבחירות הפדרלית כי אין כל חשד לזיופים או הונאה. "עובדי הקלפיות באמת התעלו על עצמם השנה, היו מעט מאוד תלונות בנוגע להתנהלות הבחירות. אין שום עדות לכל סוג של הונאת מצביעים או לקולות בלתי חוקיים שנספרו", אמרה ל-CNN חברת הוועדה אלן ויינטרוב.