הוליווד במצוקה, והראשון לזהות את הבעיה היה אדם שמבין דבר או שניים בסרטי קיץ גדולים. "בסופו של דבר יהיה פיצוץ או קריסה ענקית. יהיה פיצוץ כאשר 3, 4 או חצי תריסר סרטים עתירי תקציב יתרסקו לחתיכות, וזה ישנה שוב את דרך החשיבה", אמר הבמאי ההוליוודי סטיבן שפילברג לרשת טלוויזיה אמריקנית.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

שפילברג אמר קריסה, מכיוון שהקיץ הזה שובר שיאים שליליים בהוליווד. הסרט "פאסיפיק רים" שיוצא עכשיו בארץ עלה 190 מיליון דולרים, ולזה צריך להוסיף דמי הפצה ויחסי ציבור של כ-200 מיליון דולרים נוספים. עד כה הסרט הכניס ברחבי העולם 225 מיליון דולר - כלומר המפיקים הפסידו 165 מיליון.

אבל זה עוד כלום לעומת הכישלון הכי גדול של הקיץ - הסרט "הפרש הבודד" עם ג'וני דפ, שעלה כ-215 מיליון דולרים. יחד עם עלויות הפצה, הסרט עלה למפיקים יותר מ-400 מיליון דולרים, אך ההכנסות עד עכשיו מביאות את הסרט להפסד מטורף - כ-250 מיליון דולרים.

ואלו רק 2 דוגמאות מהמגמה שמדאיגה את הוליווד, שם מנסים להבין איך זה קרה. הרי הם הלכו על בטוח. אבל כנראה שפה בעצם טמונה הבעיה. כי כמה פעמים בקיץ אפשר לצפות בגיבור בעייתי אבל חביב שמציל את כדור הארץ מפני יום הדין?

"תהיה קריסה ענקית". שפילברג (צילום: חדשות 2)
"תהיה קריסה ענקית". שפילברג | צילום: חדשות 2

"הכוכבים הגדולים כבר נחשבים זקנים"

לפני חודשיים טום קרוז בסרט "אבדון" ניסה לשרוד בעולם עתידי הרוס. כמה שבועות אחר כך יצא הסרט עם ויל סמית', בו הוא מנסה לשרוד בסוף העולם. אחר כך בראד פיט הוא הגיבור, שמנסה למנוע שואה עולמית, ובשבוע הבא ייצא הסרט "אליסיום", בו מככב מאט דיימון בעלילה מקורית ממש. אדם אחד, מנסה לשרוד בעולם שנחרב.

אז מילא הסיפורים הדומים, אבל לסרטים האלה יש עוד בעיה - הכוכבים הגדולים כבר נחשבים זקנים בעיני קהל המתבגרים שמגיע לבתי הקולנוע. אבל בהוליווד מתעקשים להיצמד לנוסחאות הישנות.

הסרט "פאסיפיק רים" עוסק ברובוטים שנלחמים במפלצות, ממש כמו בסרט "הרובוטריקים". בסרט "הפרש הבודד" ג'וני דפ מתנהג באקסצנטריות, כמו בכל תפקיד בעצם שעשה בשנים האחרונות. זה כבר מתיש.

היצירתיות היחידה בהוליווד נמצאת כבר שנים רק בסדרות הטלוויזיה. תחשבו למשל על הסדרה "משחקי הכס": עלילה מסובכת, המון דמויות, גיבורים לא מוסריים. זה לא היה עובר בחיים את הנוסחה של מפיקי הקולנוע.

הסרטים ההוליוודיים השטחיים מנקרים את הקהל הבוגר, ואילו על הדור הצעיר לא ממש אפשר לסמוך. אם ההפסדים יימשכו, לקיץ הזה עשויה להיות השפעה אדירה על תעשיית הקולנוע. אולי יפיקו פחות סרטים גדולים, אולי מחירי הכרטיסים של סרטים כאלו יעלו כדי לכסות את ההוצאות, ואולי, רק אולי, הוליווד סוף סוף תחזור להשקיע בסיפור טוב, ולא רק באפקטים.