טעם רע: תמונת אושוויץ כיכבה בקמפיין לגז (צילום: צילום מסך)
פרסומת לגז באסטוניה - עם תמונת אושוויץ | צילום: צילום מסך

טעות חמורה בשיקול הדעת או הומור בטעם רע במיוחד? חברת הגז האסטונית GasTerm החליטה להשתמש בזכר שואת יהודי אירופה בפרסומת חדשה שהשיקה, והציבה את תמונת שער הכניסה למחנה ההשמדה אושוויץ באתר האינטרנט שלה כשמתחתיה הכיתוב: "החימום בגז - גמיש, נוח ויעיל".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

"קהל היעד שלנו ידוע בחימום בתים", GasTer (צילום: חדשות 2)
"קהל היעד שלנו ידוע בחימום בתים", GasTer | צילום: חדשות 2

בעקבות הפרסום, התעוררה סערה ציבורית גדולה - ובחברת הגז הזדרזו בסוף השבוע להסיר את התמונה והכיתוב הפוגעניים מאתר האינטרנט. "אנו מתנצלים אם התמונה שפורסמה גרמה למי מהלקוחות עוגמת נפש", נכתב באתר החברה. "אנו מביעים צער על כך".

לאחר מכן, פרסם גם מנכ"ל החברה סוון לינדרוס הודעה מטעמו, וציין בה כי "לא התכוונו לפגוע באיש. הפרסומת נועדה לקהל היעד שלו ידע בחימום בתים. לא עלתה במוחנו המחשבה ליצור שום קשר בינינו למשרפות מחנה ההשמדה אושוויץ".