קמפיין האנרגיה הירוקה נגד פייסבוק (צילום: גרינפיס)
בתום מאבק: פייסבוק עוברת לירוק | צילום: גרינפיס

פייסבוק עוברת לירוק: ארגון גרינפיס והנהלת הרשת החברתית הודיעו על שיתוף פעולה בנושא קידום אנרגיות מתחדשות. הבשורה החדשה מגיעה לאחר מאבק ממושך של שנתיים, במהלכו דרש גרינפיס מפייסבוק לא להשתמש בחשמל שמקורו בשריפת פחם. במסגרת ההסכם, פייסבוק מתחייבת לקדם מחקר בתחום ההתייעלות אנרגטית ואף להפעיל לחץ על ספקיה בכל הנוגע לשימוש בחשמל ירוק. 

כ-700,000 בני אדם מרחבי העולם נאבקו יחד ודרשו מפייסבוק שלא לבנות את חוות השרתים החדשה שלהם על חשמל מזהם, אשר מקורו בשריפת פחם. השלוחה של גרינפיס בישראל הצטרפה לקמפיין לפני כחצי שנה עם סרטון בכיכובו של מיכאל מושונוב.

ציפורה ברמן מנהלת מאבק האנרגיה של גרינפיס הבינלאומי התייחסה להישג הירוק: "ארגון גרינפיס והרשת החברתית פייסבוק יעבדו מהיום ביחד בכדי לעודד חברות ותעשיות נוספות להשקיע באנרגיות מתחדשות ולזנוח את השימוש בפחם, אשר מהווה גורם מספר אחד לתופעת שינויי האקלים".

"פייסבוק מסתכלת קדימה אל היום בו מקורות האנרגיה העיקריים יהיו ירוקים ומתחדשים", הודיעה מרסי סקוט לין, מנהלת תוכנית הקיימות של פייסבוק. "בעזרת גרינפיס אנחנו נדאג להפוך יום מיוחל זה למציאות. גרינפיס עושה שימוש תדיר ברשת הפייסבוק על מנת לעורר מודעות ולנצח מאבקים סביבתיים מידי יום", הוסיפה לין.

ארגון גרינפיס הודיע כי לא יסתפק רק בהצלחה מול הרשת החברתית המובילה. "התחייבות פייסבוק לאנרגיות מתחדשות מעלה את הסף לכל חברות והתעשיות בעולם. המטרות הבאות של גרינפיס בתחום האנרגיה יהיו החברות: אפל, IBM, מייקרוסופט וטוויטר", נמסר מהארגון. "קמפיין הפייסבוק מוכיח כי אנשים מכל רחבי העולם רוצים שהרשת החברתית שלהם תופעל באמצעות אנרגיות מתחדשות ולא על ידי פחם. גרינפיס ימשיך לעקוב ולדווח בנושא", סיכם הארגון.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק