התרסקות מטוס בסן פרנסיסקו (צילום: רויטרס)
ההתרסקות, בחודש שעבר | צילום: רויטרס

חברת התעופה הדרום קוריאנית אסיאנה, שמטוס שלה התרסק בנמל התעופה בסן פרנסיסקו בחודש שעבר, תשלם 10,000 דולר לכל נוסע שהיה על המטוס, בין אם הוא נפצע ובין אם לא. החברה הגדירה את התשלום כ"כיסוי הוצאות" של הנוסעים שתוכניותיהם השתבשו בעקבות ההתרסקות.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

הסכום אמור לכסות את הטיפול הרפואי והוצאות נוספות של הנוסעים, כך על פי סוכנות הידיעות הכלכלית בלומברג. ייתכן מאוד שאחרי פרסום הדוח של הרשות האמריקנית לבטיחות בתעבורה החוקרת את ההתרסקות החברה תיאלץ לשלם פיצוי נוסף לנוסעים, היה והדוח יטיל את האחריות להתרסקות על חברת התעופה. בטיסה היו 300 ניצולים.

"הנוסעים צריכים את הכסף כדי להיבדק אצל רופאים ולהוצאות תחבורה שונות, ולכן אנחנו משלמים להם 10,000 דולר מלפנים משורת הדין", אמרה דוברת אסיאנה לי היו מין. שלושה בני אדם נהרגו בהתרסקות, והפיצוי לבני משפחתם של השלושה עדיין לא סוכם. לפחות אחת מההרוגות לא נהרגה בהתרסקות עצמה, אלא כשאחד מרכבי הכיבוי ששעט למטוס הבוער דרס אותה למוות.

"הפיצוי לא תלוי בהסכם כלשהו עם הנוסעים"

הנוסעים יכולים לתבוע את החברה גם לאחר קבלת הפיצוי, הוסיפה דוברת החברה, ואמרה כי הוא לא תלוי בחתימה של הנוסעים על הסכם כלשהו. סוכנות בלומברג מעריכה כי ההתרסקות תוביל את החברה להפסדים, בשל עלות הפיצוי לנוסעים, קנסות מטעם הרשויות האמריקניות והקוריאניות להם יש להוסיף את עלות המטוס שנהרס.

פחות משבועיים לאחר ההתרסקות קבוצה ראשונה של נוסעים בטיסה הגישה תביעה נגד חברת התעופה ונגד היצרנית בואינג, בטענה שתקלה בייצור המטוס גרמה לתאונה. התביעה טוענת שתקלה מכנית במצערת של המטוס הובילה לתאונה, ומבנה חגורות הבטיחות ומגלשות ההצלה החמיר את הפציעות של הנוסעים. התביעה עדיין מתבררת, והיא עוד לא הגיעה לשלב המשפט בשיקגו, שם הוגשה התביעה.