סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה הערב (חמישי) כי חברת התעופה "יונייטד איירליינס" הגיעה להסדר כספי עם ד"ר דיוויד דאו (69), שתועד נגרר מהמטוס על-ידי אנשי ביטחון מטיסה שאליה היה רשום בשל "רישום יתר". כך מסר עורך דינו. עם זאת, סכום ההסדר טרם צוין.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

התיעוד, שהראה התנהלות אגרסיבית ושימוש מוגזם בכוח יחד עם התגובה המקורית הרפה של חברת התעופה, עורר זעם רב בקרב הציבור וברשתות החברתיות ואף החלו בקריאות להחרמת החברה. בעקבות התקרית הושעה אחד מאנשי האבטחה שסייע להוריד את הנוסע.

הגיעו לפשרה. "יונייטד" (צילום: tupungato, 123RF)
הגיעו לפשרה. "יונייטד" | צילום: tupungato, 123RF

בהודעה שפרסמה משפחתו של דאו כמה ימים אחרי פרסום הסרטון שתיעד את התקרית, הודו קרוביו של דאו על התמיכה הציבורית. "אנו רוצים שהעולם יידע שאנחנו מעריכים מאוד את מבול התפילות, הדאגות והתמיכה שקיבלנו".

בעקבות הסערה הציבורית פרסם מנכ"ל החברה אוסקר מוניוז הודעת התנצלות. "אני מתנצל מעומק ליבי בפני הלקוח שהוצא בכוח ובפני כל הלקוחות שהיו בטיסה", אמר מוניוז. "אני ממשיך להיות מוטרד ממה שקרה על הטיסה, לאף אחד לא מגיע שיפעלו בו כך".

בריאיון שהעניק לרשת ABC האמריקנית, התייחס מוניוז לתקרית והבהיר כי החברה תחדול משימוש באנשי אכיפת החוק לצורך הורדת נוסעים במצבים של אוברבוקינג. "בעתיד לא נשתמש יותר בשוטרים לצורך הורדת נוסעים מהמטוס", אמר.