"אצלנו בדיזל אוהבים להשתעשע, ואנחנו רציניים לגבי זה": דבריו של גלן מרטנס, מנהלה האומנותי של חברת דיזל האיטלקית, לא יכלו להישמע יותר מהימנים על רקע הר הקונדומים הענק שעמד במרכז מסלול ההליכה בתצוגת האופנה של החברה. לא פחות מ-200 אלף קופסאות קונדומים מבית חברת "דורקס" נערמו לטובת האירוע הנוצץ בפתיחת שבוע האופנה במילאנו, לרגל שיתוף פעולה חריג בין שתי החברות הידועות בפרובוקטיביות שלהן. "תהנו, כבדו איש את רעהו והישארו מוגנים", הוסיף מרטנס.

את שיתוף הפעולה בין חברת הביגוד ליצרנית הקונדומים הסבירו בדיזל בטענה שהקולקציה הקרובה, שמושקת לרגל חורף 2023, תעסוק בנושאי "חופש", "הנאה" ו"התנסות". כדי להגשים את חזונה, החברה הציגה, בין היתר, ג'ינסים בעלי גזרה נמוכה במיוחד ושמלות שמורכבות מטלאיי משי קרועים שמחוברים בשלשלאות עדינות. את מוזיקת הטכנו שהושמעה על רקע הליכת הדוגמניות על המסלול, ליוו קולות גניחה שהבליחו מידי פעם - מה שחיזק את טענתו של מרטנס שהחברה "רצינית לגבי אהבתה לשעשועים".

אחת הדוגמניות בתערוכה של דיזל (צילום: AP)
החברה פונה לפלסטיק משומש, תערוכת דיזל במילאנו | צילום: AP

מאז שמרטנס הפך למנהלה האומנותי של החברה, הוא דאג שתעלה לכותרות בכל תצוגת אופנה שהפיק. את החברה הוא לקח לכיוון אקספרימנטלי שכלל, בין היתר, שימוש בבד ג'ינס באופן לא שגרתי ושימוש בחומרים ממוחזרים לטובת ביגוד יוקרתי. בקולקציה הנוכחית, לדוגמה, הוצג בגד שהורכב מניילון משומש שאותו כיסו עם ניילון מחומם נוסף שיצר שילוב מעניין בין השכבות.

@i_d Fashion #ASMR #diesel #showinvite #fashiontiktok #dieselaw23 #milanfashionweek #mfw ♬ original sound - i-D

 לפני שנה, המוזמנים לתערוכה קיבלו הזמנה שכללה "חוטיני אכיל" שהיה מורכב מסוכריות בצבעי החברה. באביב האחרון דיזל שברה שיא גינס כשהציגה את ה"פסל המנופח הגדול בהיסטוריה". בנוסף, בניגוד למקובל, התצוגה נפתחה לקהל הרחב וכ-5,000 בני אדם הגיעו לצפות בדוגמניות.

 

בגד מעניין שחברת דיזל מציגה בתערוכה (צילום: AP)
בגד שחברת דיזל השיקה | צילום: AP

בהיסטוריה של התעלולים היחצניים של חברת דיזל, הר הקונדומים מקבל מקום של כבוד. שיתוף הפעולה לא נותר רק באולם התצוגה והאורחים קיבלו הזמנה מעוצבת בסגנון עטיפת קונדום. בנוסף, החברה כבר הודיעה שתפיץ 300 אלף קונדומים בחנויות ברחבי העולם כדי לקדם "מין בטוח". שיתוף הפעולה תומצת באופן ברור בחולצתו של אחד הדוגמנים שכלל את לוגו החברה - כשהאות D בעיצוב המוכר הוחלפה בזאת של דורקס.