צילום: יצרן (צילום: ספורט 5)
צילום: יצרן | צילום: ספורט 5
sportFive1367443 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

יונדאי איוניק 5, החשמלית בעיצוב רטרו עתידני, הוצגה לפני קצת יותר מ-3 שנים וכעת היא עוברת מתיחת פנים. "מתיחת הפנים" פחות בולטת בתחומי העיצוב אך בשאר התחומים ניכר כי האיוניק 5 שודרגה לעומת הדגם המוכר. מכלמוביל, יבואנית יונדאי בישראל, נמסר כי טרם ידוע מועד הגעתה של האיוניק 5 המחודשת לישראל.

עיצוב
מבחינה חיצונית השינויים קלים וכוללים פגושים מעודכנים מלפנים ומאחור, ישנם חישוקים בעיצוב חדש, הספוילר האחורי הוארך ב-5 ס"מ ונוסף מגב לשמשה האחורית. שינוי העיצוב הוביל לצמיחה קלה של 2 ס"מ באורך (465.5 ס"מ) בעוד שאר המידות נותרו זהות (רוחבה 189 ס"מ, גובהה 160.5 ס"מ ואורך בסיס הגלגלים 300 ס"מ).

מבפנים הקונסולה שבין המושבים עוצבה מחדש כך שמשטח הטעינה האלחוטי נגיש יותר וישנם כפתורים פיזיים להפעלת חימום/אוורור המושבים וחימום ההגה שזכה לעיצוב חדש בחלקו המרכזי ותאורת חיווי למצב הסוללה וסידור כפתורים חדש. פאנל הכפתורים הפיזיים שתחת המולטימדיה עודכן עם כפתור פיזי הניתן להתאמה לפעולות בשימוש תכוף ושקעי ה-USB שודרגו ל-Type C.

בנוסף הרחיבה יונדאי את היצע רמות הגימור עם גרסת N Line בעיצוב ספורטיבי, שתתמקם בין גרסת העילית ל-N הספורטיבית. ל-N ליין פגושים וחצאיות צד בעיצוב ספורטיבי וחישוקי "20 ייחודיים. בפנים ישנו דיפון תקרה שחור, תצוגות ספורטיביות יותר, דוושות אלומיניום ומושבי ספורט עם תפירה אדומה.

יחידות הנעה
היצע המנועים נותר דומה לזה שהוצג בעדכון של 2022 (שלא הגיע לישראל), כאשר לגרסאות ההנעה האחורית הספק של 229 כ"ס ולגרסאות ההנעה הכפולה הספק של 325 כ"ס. בישראל משווקות כיום גרסאות ה-217 כ"ס ו-305 כ"ס, בהתאמה.

סוללת ה-77.4 קוט"ש שהוצגה לפני שנתיים (בארץ עדיין משווקת גרסת ה-72.6 קוט"ש) הוגדלה ל-84 קוט"ש (זו שהוצבה באיוניק 5 N), ובהתאם טווח הנסיעה המשולב עלה ל-485 ק"מ או 451 ק"מ עם צמד המנועים (בתקן הקוריאני המחמיר מה-WLTP). בהתאם לסוללה זו גם יכולת טעינה אולטרה מהירה בקצב של 350 קילוואט, כך שטעינה מ-10% ל-80% אורכת 18 דקות.

ביונדאי מציינים כי המכירות החלו בקוריאה ויגיעו בהדרגה לשווקים אחרים, כך שנתונים אלו עוד צפויים להשתנות בהתאם לתקנים השונים.

sportFive1367446 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

טכנולוגיה, בטיחות ונוחות
כמו כן המערכת מקבלת עדכוני OTA כך שרכיבים אלקטרוניים שונים ישארו עדכניים. ביונדאי שדרגו את אפשרות המפתח הדיגיטלי, הוסיפו מצלמת דרך מובנית ומערכות הבטיחות שודרגו עם מערכת זיהוי אחיזת הגה, התרעת התנגשות צידית, שופרו מערכות שמירת הנתיב ומערכת החניה מרחוק, נוספו צמד כריות אוויר צידיות ליושבים מאחור, וכן גם שופרה הבטיחות הפאסיבית עם חיזוקים בדלתות ובקורה האמצעית לשיפור הבטיחות בהתנגשות צידית.

לשיפור הנוחות ואיכות הנסיעה, יונדאי עדכנו את מערך הבולמים, הקשיחו וחזקו מכלולים שונים לטובת צמצום הרעידות ושיפור היציבות ואף הוסיפו חומרי בידוד סביב המנוע האחורי לטובת נסיעה שקטה יותר.