sportFive1166743 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5
sportFive1166744 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

למרות כל השיבושים באספקה, שבבים ומוליכים, קורונה ותחלואות אחרות בענף הרכב בשנתיים האחרונות, לקסוס העולמית הצליחה להגדיל את מכירותיה בינואר האחרון בכמעט 7% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. ההצלחה רובה ככולה נזקפת כמובן לקרוסאוברים ההיברידיים, ה-UX, ה-RX אבל גם ה-ES המשווקת כעת (גם) באירופה נמצאת שם ביניהם ונותנת דחיפה מלמטה ומזכירה לנו שרכבי סדאן יכולים להוות תוספת כוח חשובה, גם במספרים צנועים.

ה-NX, והקרוסאובר החשמלי החדש של לקסוס ה-450RZ, יחד עם SUV חשמלי גדול ממנו הנגזרים ממתקפה של 30 כלי רכב מחושמלים של טויוטה, יובילו אותם בבטחה בשנים הקרובות. אבל בה בעת הם רומזים לנו שאין סיבה להקריב את מכונית הסדאן הקלאסית והעתיד החשמלי שלה יהווה חלק אינטגרלי מהמותג. ה-'Electrified Sedan' קונספט (בתמונה) מזכירה קצת את ה-IS האחרונה אבל בעיצובה הזמני נועזת מאוד, מנסה לעקוץ דווקא את היצרנים הסינים;  קו הגג והחלונות של הלקסוס מדמה מכוניות כמו טסלה דגם 3 ו-Nio ET5 עם סיומת דמוית קופה מאחור, מבנה עגלגל יותר ופרופיל נמוך מאוד.

העיצוב של ה-Electrified Sedan מובדל מהקרוסאוברים בכוונה. החזית אינה אטומה לחלוטין כי הפגוש הקדמי מכיל שני פתחי אוורור גדולים במרכז, וכן יש גם חריצים מתחת לפנסים המשווים לה יציבה ספורטיבית. צורת הבומרנג של ה-DRLים קיימת גם בלקסוסים הקיימים ויוצרים אחידות משפחתית. מה עוד? קמט בדלתות הקדמיות בצד שמאל ומאחור, ל-Electrified Sedan יש פנסים שיש בהם מחווה מסוימת למכונית העל לקסוס LFA. יש לו גם 'זנב ברווז' שעליו כתוב הלוגו של לקסוס באותיות דפוס מוגדלות.

כמו בדגמי הקונספט האחרים, לקסוס עדיין לא מפרסמת מפרטים טכניים ממוקדים לגבי ה-Electrified Sedan. אז נצטרך להסתפק בתמונות בלבד. אם לשפוט לפי מה שיש בידינו, מכונית זו תהיה המקבילה החשמלית של ה-IS, מה שאומר שהיא תצטרך להתחרות ב-NIO ET5 וכן במודל 3 של טסלה, כמו גם מול ב.מ.וו i4. עדיין לא ידוע מתי לקסוס תחשוף אותה אבל ההערכות הן שזה יקרה מתישהו ב-2023.