sportFive1167969 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

יבואנית רכבי סובארו לישראל קבוצת סמלת החלה לשווק בארץ את סובארו פורסטר 2022, לאחר שזה קיבל מקצה עדכונים ממוקד שרובו מרוכז בצד הויזואלי ובפן הבטיחותי. הפורסטר ימשיך להיות משווק באותן רמות אבזור קודמות עם קצת שינויים בתתי התפריטים. המחירים יחלו ב-170 אלף שקל.

הפורסטר המחודש הוצג ממש לאחרונה, כך שאלינו מגיע תוך פרק זמן יחסית קצר. במקבץ העדכונים שלו תגלו חזית מחודשת, תא נוסעים מלוטש קלות ומעט שינויים בחתימת ה-LED שסוגרת את בתי התאורה הראשיים שלו. מעבר לכך הקפידו סובארו לשמור על המראה של הדור הנוכחי ולהמעיט במהפכות ויזואליות. גם במידות אין שינוי וזה נשמר על אורך של 4.63 מ', רוחב של 1.81 מ', בסיס גלגלים של 2.67 מ' ותא מטען של 800 ל'.

באופן דומה, גם חלל הנוסעים לא משקף קפיצת מדרגה טכנולוגית, או צורנית. סובארו פורסטר ימשיך להיות משווק עם מפרט Z, מפרט XS, ודגם ה-Sport הבכיר לו מוטיב דינמי יותר בנראות ובמחיר של 213 אלף שקל. בפנים לוח מחוונים דיגיטלי למחצה עם מחשב דרך, מסך ראשי 8 אינץ' עם אפל ואנדרויד, שקעי USB ועוד.

גולת הכותרת נחלקת בין שני רכיבים משופרים בקרביים: מערכת בקרת ה-4X4 עודכנה עם הפעלה אוטומטית לירידה במדרון במהירות של מתחת ל- \35 קמ"ש, ולצד זאת מערכת ה-EYESIGHT להגנה על היושבים מקבלת כעת גרסת דור 4 עם הרחבת זווית המצלמה פי שניים. המערכת שופרה בתגובותיה בנסיעה עם בקרת שיוט אדפטיבית, מרכוז נתיב וכן באופן התערבותה בסטיה מסוכנת מנתיב הנסיעה. 

למרות שבאירופה משווק עם מנוע היברידי קל (150 כ"ס, מצבר 48 וולט), בארץ ימשיך עם יחידת ה-2.5 ל' המוכרת לה 182 כ"ס, בחיבור אל תיבת הילוכים רציפה והנעה כפולה סימטרית.  הביצועים מורים על האצה ל-100 קמ"ש ב-9.2 שניות וצריכת דלק ממוצעת של כ-11-12 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת.