sportFive1217202 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5
sportFive1217203 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

זה נראה כי בליזארד לא רוצה לחזור לבלאגן של המיקרו-עסקאות שהיה לה עם דיאבלו Immortal. אולפן הפיתוח אישר ש-Diablo 4 לא יכלול שום צורה של תיבאות שלל או אלמנט מסוים של Pay-To-Win. בליזארד פרסמה עדכון על תוכניות המונטיזציה שלה עבור דיאבלו הבא. בפוסט בבלוג הרשמי של החברה נכתב כי דיאבלו 4 יהיה כותר במחיר מלא עם חנות במשחק ותוכן עונתי אופציונלי. עם זאת, הדרך היחידה להפוך את הדמויות לעוצמתיות יותר תהיה אך ורק על ידיי שיחוק.  כל שאר הפריטי

ם הזמינים לרכישה יהיו רק כדי לשנות את הנראות של הדמות ולא ישפיעו על אף סטטיסטיקה במשחק.

"הקוסמטיקה נותנת לשחקנים יותר אפשרויות להתאים אישית את המראה החזותי של הדמויות שלהם", כתב קגן קלארק, מנהל המוצר של דיאבלו בפוסט בבלוג. "שום דבר לא מוצע בחנות מעניק יתרון ישיר או עקיף.  הבאטל פאס העונתי, יעבוד בצורה דומה למה שגיימרים רגילים במשחקים כמו פורטנייט. התוכן נותן לשחקנים את ההזדמנות להשיג פריטי קוסמטיקה בחינם, או בקצב מואץ (ועם פריטים בלעדיים ושיפורי משחק כמו בונוסים של XP) תמורת עלות. חנות הפריטים, בינתיים, תציג מוצרי קוסמטיקה הזמינים לרכישה במטבע במשחק.

"אנחנו רוצים לקנות דברים כדי להרגיש טוב - לפני, במהלך ואחרי הרכישה. אז אם שחקנים בוחרים לקנות משהו, זה צריך להיות בגלל שהם רוצים, לא בגלל שהם מרגישים שהם חייבים", כתב קלארק. חלטה זו ממשיכה את ההתרחקות של Blizzard מתיבות השלל, שהחלה אחרי שהחברה הסירה את המערכת מ-Overwatch לקראת ההשקה של Overwatch 2. גם המשחק הזה יעבור למערכת עם באטל פאס, ועם מטבע במשחק ששחקנים יכולים להשתמש בהם כדי לקנות מוצרי קוסמטיקה.

דיאבלו 4 ישוחרר ב-2023 למחשב וקונסולות סוני ומיקרוסופט. רק לפני מספר כארבעה חודשים Diablo Immortal, משחק דיאבלו הראשון למובייל נקטל בביקורות מאז שנחשף לראשונה בשנת 2018. מרות משחקיות טובה ומוכרת למעריצי דיאבלו לדורותיהם, וגרפיקה יפה, רבים מהגיימרים לא אהבו בלשון המעטה, אץ שפע הדרכים המוסווה שהשחקן צריך להוציא כסף כדי להתקדם במשחק, עם פוטנציאל להוציא עד $110,000 כדי למקסם דמות.

ובכל זאת, עם ציון משתמשים שלילי באופן מוחץ באתר Metacritic, וביקורות מאכזבות ביותר מאתרי גיימינג אחרים, נראה שדווקא דיאבלו Immortal של בליזארד הוא הצלחה מסחרחרת, מבחינה כלכלית כמובן. על פי אתר הנתונים AppMagic, הכותר החדש של עולם המובייל הורד יותר מ-8 מיליון פעמים, וצבר הכנסות של יותר מ-24 מיליון דולר בשבועיים הראשונים לשחרורו. המשחק גם הצליח לגרוף 100 מיליון דולר תוך 8 שבועות בלבד