חבר הכנסת מיכאל ביטון מהמחנה הממלכתי הגיש השבוע הצעה לתעדוף רכש ישראלי, עליה חתמו 45 ח"כים מהקואליציה ומהאופוזיציה - גם בתחום התקשורת. "בתקופת מלחמה שבה הכלכלה נפגעת, ככל שנתעדף תוצרת מקומית מכל הסוגים, נחזק את הכלכלה ונשמור על מקומות עבודה", אמר הבוקר (רביעי) ביטון ל"חדשות הבוקר". "אני קורא לתעדף השקעה גם בפרסום הישראלי".

חבר הכנסת מהמחנה הממלכתי הוסיף: "כלל המערכת התקשורתית נרתמת במידה רבה לעשייה שתומכת ברוח הישראלית. כשם שנעדיף רכש של מוצרים ישראלים, ראוי שהממשלה תשקיע את כספי הפרסום שלה בכלל ערוצי התקשורת ואתרי החדשות הישראליים, הם ליבת הצפייה הישראלית עכשיו. אפשר להפנות לשם את רוב משאבי הפרסום כדי לשמור על מקומות עבודה".

על הישארות המחנה הממלכתי בממשלה למרות העברת כספים קואליציוניים לתקציבים שאינם קשורים במלחמה, אמר ביטון: "יש לנו קווים אדומים, אומנם חלק מההקצאה הקואליציונית עברה לצרכי המלחמה, אבל מיליארדים הלכו למקומות שלא רצינו שילכו והצבענו נגד. לא נישאר בממשלה דקה אחת יותר מהרגע שבו נבטיח את היציאה מהמצב הביטחוני הקשה שבו המדינה נמצאת. לא נהיה חלק מממשלה שלא תתמקד בענייני המלחמה".

בציוץ שפרסם אתמול התייחס חה"כ ביטון לביקורו בישראל של אילון מאסק, מנכ"ל X (טוויטר לשעבר): "מאסק שמע מהנשיא הרצוג דברים נוקבים על חלקה של X בקידום מסרים אנטישמיים וגם על טעויות חמורות שלו עצמו. הוא צפה יחד עם ראש הממשלה נתניהו בפשעי המלחמה, למד מגנץ על תמונת המצב בשטח ולקחי העבר. והלוואי וגם הפנים".  

"בינתיים דיסני, אפל, ואחרים כבר הודיעו שיפסיקו לפרסם אצלו", כתב חה"כ ביטון. "זאת הזדמנות לקרוא למפרסמים הגדולים להשקיע בפרסום בפלטפורמות ישראליות, מאתרים כמו כיפה וחדרי חדרים ועד הזכייניות הגדולות בטלוויזיה, העיתונות ומדיה ישראלית".