ימים ספורים אחרי שאפל החלה למכור את משקפי המציאות המעורבת החדשים שלה ויז'ן פרו (Vision Pro), הצלחנו לשים יד על זוג ולקחת אותן לסיבוב התרשמות ראשון כאן בישראל. החוויה מעניינת ושונה מכל דבר שניסינו בעבר, אבל יש גם לא מעט אתגרים ובעיות שיעכבו את אימוץ המוצר החדש.

• רואים את הטירוף: המשקפיים של אפל סולד אאוט
• המשקפיים הם לא "רגע אייפון" חדש | פרשנות
• אפל בבעיה? סמסונג משיקה את טלפון ה-AI הראשון

הוויז׳ן פרו הם מין מחשב מרחבי, שמשלב תוכן דיגיטלי עם העולם האמיתי. למרות המראה החייזרי והמנותק, המשתמש נשאר מחובר לסביבה ורואה שילוב בין העולם שמסביבו ובין שכבות של מידע שהמכשיר מציג לו. אין צורך בבקרים או שלטים למיניהם - השליטה היא כולה בעזרת תזוזת העיניים ומחוות של הידיים והאצבעות.

יצאנו חבושים במשקפיים לבצע קניות בסופרמרקט, כדי לראות מה הם מסוגלים לתרום לחוויה, על הדרך לראות איך הישראלים מגיבים להם. כך יכולנו להשוות מחירים של מוצרים בזמן אמת תוך התבוננות במדף, בסיוע מסך עזר שדומה מאד למסך האייפון. אחרי הקניות נעזרנו במשקפיים גם בתהליך הבישול כדי לראות את המתכון והטיימר במקביל להכנת המזון.

Vision Pro lifestyle working כנס מפתחים אפל (צילום: אפל, יחצ)
משקפי הוויז'ן פרו של אפל | צילום: אפל, יחצ

בנוסף אפשר להיעזר במשקפיים כדי לעבור בזמן הנסיעה ברכבת, ללמוד לנגן ואפילו לשוחח עם אדם שדובר שפה שונה מאיתנו כדי לקבל תרגום סימולטני בזמן אמת. אפשר אפילו לקבל המחשה מציאותית של איך תראה דירה אחרי שיפוץ או ריהוט, ואפילו לבצע מטלות יומיומיות כמו ניקוי הבית תוך שמוודאים שלא פספסנו אף נקודה.

אבל למרות כל החידושים יש גם לא מעט טענות. המכשיר עצמו די כבד: הוא שוקל 600 גרם שצריך להחזיק על הראש, ומצויד בסוללה שצריך להחזיק קרוב מאד ושוקלת 300 גרם נוספים. הסוללה עצמה מספיקה רק לשעתיים רצופות, מה שמסרבל מאד את העניין.

בנוסף, חוויית הצפייה הייחודית של הוויז'ן פרו לא נתמכת על ידי רבות מאפליקציות התוכן המרכזיות. נטפליקס ויוטיוב למשל לא קיימות במשקפיים, לפחות לא כרגע. פיצ'ר האוואטר שמיועד לביצוע שיחות וידיאו מציג דמויות שנויות במחלוקת. וכל זה עוד לפני שדיברנו על המחיר האסטרונומי: 3,500 דולר לפני מיסים.

האם זה צעד ראשון בדרך למהפכה טכנולוגית שתשנה את חיינו כמו שעשה האייפון, או מוצר נישה יקר לחובבי גאדג'טים? ימים יגידו.