איך אנחנו אוהבים את המוזיקה שלנו? צרובה, ישראלית וקרובה לבית. רשת הספרים סטימצקי ורשת חנויות המוזיקה צליל, שהתאחדו בינואר השנה, ערכו שלושה סקרים הבודקים את הרגלי צריכת המוזיקה של הישראלים.

אם בעבר רצנו בלית ברירה לחניות הדיסקים לרכוש כל תקליט שיצא לשוק, הרי שבשנים האחרונות, עם התבססות האינטרנט והפצת תוכנות שיתוף קבצים, נראה היה כי רכישת הדיסקים עומדת לעבור מהעולם. אולם לא לגמרי כך. מהסקר עולה כי 37% מהנחקרים ציינו שהם מורידים מוזיקה מהאינטרנט או צורבים מחברים. אחוז זהה מהנחקרים אמרו כי הם מקפידים לרכוש את הדיסקים.

12% מהנחקרים מפגינים נאמנות לאומנים ישראלים ורוכשים מוזיקה ישראלית, אך צורבים מוזיקה מחו"ל. 14% סירבו לענות או שאמרו כי אינם יודעים.

ומה עם הרגלי האזנה שלנו? בסקר שבדק את הנושא נמצא שאנחנו פטריוטים גם באשר למוזיקה שאנחנו מאזינים לה. 75% מהנחקרים מעדיפים מוזיקה של אמנים ישראלים ידועים. בקצה השני נמצאת מוזיקת הרוק כבד, שרק 17% מהנחקרים העדיפו.

style="font-size: small;">ממחקר נוסף שביצעה הרשת עולה כי 24% מרוכשי הדיסקים מעדיפים שבחנות הדיסקים שלהם יהיה מגוון רחב של דיסקים. 27% נוספים הראו קצת עצלנות, שציינו כי חשוב להם שחנות הדיסקים שלהם תהיה קרובה לביתם. 23% ציינו כי הם מעדיפים מחירים זולים ורק 3% ציינו את איכות הדיסקים כמשמעותית, כי מי צריך שהדיסק יחזיק מעמד תקופה ארוכה כשהרוב צורבים דיסקים.