בזמן שחברות סטארט-אפ שוקדות חודשים על האפליקציה הבאה שתרעיד את מדרגי ההורדות, מגיע מפתח צעיר שתוך 8 שעות בלבד יוצר את האפליקציה שתגייס מיליון משתמשים בארבע ימים בלבד. לאפליקציה הזו הוא קורא "YO" והיא יודעת לעשות רק דבר אחד: היא מאפשרת לך לשלוח את המילה YO לחבר, שמצדו יכול לשלוח לך YO חזרה, זה הכל.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

מאחורי הרעיון הקטן והכל כך גדול הזה עומד משה חוגג, מנהל קרן השקעות וחברות סטארט-אפ בן 33. את ההשראה לפיתוח האפליקציה הוא מספר שקיבל בכלל מהצורך לבקש בהודעה כתובה מהעוזרת האישית שלו להיכנס אליו למשרד, מבלי שהיא תצטרך להסתבך יותר מדי עם ניסוח תגובה.

במשך חודשיים מאז החליט להשיק את האפליקציה בחנויות היישומים - לא קרה דבר. עד שלפני כשבועיים הגיע גל שהזניק את YO לצמרת רשימת ההורדות הפופולאריות תוך ארבעה ימים בלבד. את הפופולריות הרבה סביב האפליקציה מסביר חוגג בפשטות: המשמעות של YO תלויה בהקשר שבו הוא נשלח.

"יש אנשים שאתה רוצה לשמור איתם על קשר אבל אין לך באמת מה להגיד להם", מסביר חוגג. "אז אתה עושה פשוט YO, ומקבל YO חזרה. גם אם לא דיברתם חודשים, ה-YO הזה נותן לכם להרגיש שאתם עדיין בקשר. לפעמים ההודעה היא עצם ההודעה ולא צריך יותר מזה. זו הפילוסופיה".

"YO היא יותר ממילה. זו פילוסופיה", חוגג (צילום: חדשות 2)
"YO היא יותר ממילה. זו פילוסופיה", חוגג | צילום: חדשות 2

החשש: דעיכה מהירה

חוגג הוא גם מנכ"ל MOBLI, אפלקציה לשיתוף תמונות בסמארטפונים שמנסה להתחרות באינסטגרם הפופולארית. הקרן שלו הצליחה לגייס עשרות מיליוני דולרים ממשקיעים ברחבי העולם, כשהבולט שבהם הוא קרלוס סלים המדורג שני ברשימת עשירי עולם.

אבל בסטארט-אפ כמו בסטארט-אפ המומנטום הולך ומצטמצם במהירות. בשבועות האחרונים נרשמה ירידה במספר ההורדות של האפליקציה, שצנחה מהמקום הראשון במדרג ההורדות לסלולרי למקום ה-86. המפתחים אומנם לא ממהרים להתרגש מהנתונים, אבל גם הם יודעים שיצטרכו להציג ערך מוסף לאפליקציה, ומהר. אין ספק שאת הסיפור הזה של YO ילמדו בבתי הספר למנהל עסקים. השאלה המרכזית כרגע היא איך הוא יסתיים.