אין תמונה
ב-2020 תכבוש את הכבישים? ארכיון

בקיץ הקרוב יעלה הרכב החדש והמתוחכם של גוגל על הכביש - כך הודיעה באחרונה החברה. כפי שפורסם בעבר, הרכב אינו כולל הגה או דוושות, והמחשב של הרכב למעשה אחראי לנהיגה. כעת, בתום תקופת הניסויים, מקווים בענקית הטכנולוגיה שלא יהיו נהגים אנושיים על הכבישים כבר בעשור הזה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

בשנה האחרונה ניסתה החברה את הנהיגה באמצעות אב הטיפוס, ועל פי חוקי מדינת קליפורניה הניסוי כלל גם נהג אנושי שיוכל להשתלט על הרכב במידת הצורך באמצעות הגה ודוושות ניתנות להסרה. בניגוד לחברות אחרות כמו אאודי, ניסאן ומרצדס, בגוגל מתכוונים לקדם את הנהיגה ללא מגע יד אדם מהר ככל האפשר.

בחברת אאודי הדגישו כי לעומת גוגל הם מתקדמים לעבר נהיגה ללא מגע יד אדם צעד אחר צעד. "בכל שלב נוסיף עוד פונקציות ושימושים למערכת, מהפכה הדרגתית דרך ההתפתחות", הסבירו. תומאס רושאץ, בכיר באאודי, הדגיש כי שליטה ממוחשבת מלאה על המכוניות "לא תקרה בתוך יום אחד".

בגוגל, לעומת זאת, לא מעוניינים במעבר הדרגתי אלא בכלי רכב אוטונומיים, בהם הנהג יידרש רק להיכנס לרכב, להקליד יעד וליהנות מהנסיעה. בארה"ב מיהרו לציין כי רכבי גוגל היו מעורבים ב-11 תאונות במהלך תקופת הניסוי בקליפורניה, אך התאונות היו ללא נפגעים ולא באשמת הרכב של גוגל - אם כי נשארת השאלה אם נהג אנושי יכול היה למנוע את התאונה.

ייבא 500 רכבים במסמכים מזוייפים (צילום: רויטרס)
מהססים לבטל את הנהג. מרצדס | צילום: רויטרס

"להוציא את הנהג מהמשוואה"

המוצר המוגמר צפוי לכבוש את הכבישים כבר בשנת 2020 לדברי החברה: כריס אורמסון, ראש הפרוייקט, אמר כי "מאז שהתחלנו לעבוד על הרכב שנוהג בעצמו, אנחנו פועלים למען המטרה כדי שהמכוניות יישאו באחריות לנסיעה ולא הנהג, מערכות שמוציאות את הנהג האנושי מהמשוואה".

מומחים מסבירים כי מדובר בהתקדמות טכנולוגית, אך לא בהכרח בפריצת דרך: ברכבי הלקסוס והטויוטה נמצא אותו מנגנון שמאפשר שליטה על האוטו, והמכשור המתקדם כבר איפשר נסיעה ב"נהג אוטומטי" לאורך מאות אלפי קילומטרים ברחבי העולם.

מומחי טכנולוגיה ציינו כי קיימים מספר חסרונות לגישה של גוגל: כיוון שלרכב אין גיבוי אנושי, תאונות יכולות להתרחש בגלל גורמים חיצוניים - וייתכן שהמערכת לא תוכל לזהות אותם או להגיב בהתאם. המהלך המהיר של גוגל "מדלג" למעשה על שלבי הביניים, שנועדו להגביר את הבטיחות וההגנה מפני נהגים אחרים. כמו כן, העריכו המומחים, הציבור עדיין לא מוכן לשים את חייו בידי הנהג האוטומטי - דבר שעשוי לפגוע במכירות.