עסק אישי: אייל לפידות הוא אחד המטאורים הגדולים בעולם הכלכלה הישראלי. בגיל 35 הוא כבר מנכ"ל ביטוח ישיר, ועל דבר אחד אין מחלוקת: מדובר במנהל אסרטיבי, דומיננטי שמשאיר את חותמו בכל רבדי החברה. על השכר הגבוה שהוא נותן לעצמו ולבכירי החברה הוא לא חש צורך להתנצל.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

הוא נשוי ואב לארבעה, תושב קריית אונו. בגיל 25 החל לשמש יועץ לחשב הכללי במשרד האוצר, ובגיל 31 כבר היה משנה למנכ"ל בנק משכן, ואז בא המפנה הגדול - לפידות מונה למנכ"ל ביטוח ישיר איי.די.איי. "הוא נחשב למנהל טוב ולא שגרתי בעולם העסקי הישראלי", אומר יהודה שרוני, פרשן כלכלי בעיתון 'סופשבוע'.

תחת שרביט הניהול שלו החברה רשמה ב-2004 את הרווח הגבוה ביותר בתולדותיה. זה משך גם את עינו של יצחק תשובה. הוא ביקש שלפידות ישקם את הכבשה השחורה של קבוצת דלק בבעלותו תמורת מניות ב-80 מיליון שקל. המבקרים יאמרו ששם אולי גם נטמן זרע הפורענות: תשובה ידוע כמעסיק שמאוד אוהב לתגמל את המנהלים שלו - וביד רחבה .

שכר של 107 מיליון שקלים ב-7 שנים

לפידות מימש את המניה. דלק ישראל הפכה מחברה רדומה ואפורה לרווחית במיוחד, כשבתקופתו השווי שלה זינק פי שלושה. מכאן, לא פלא שתשובה רצה שישקם חברה אחרת שלו שהייתה במסלול הידרדרות - הפניקס. גם כאן חזרו אותם מוטיבים: התמקדות במטרה לצד יחסי אנוש בעייתיים. בענף אומרים ש'הוא לא רואה אף אחד ממטר' והגישה הזאת נכונה גם כלפי הרגולטור, מדינת ישראל: לפידות מצפצף על הביקורת הציבורית הגדולה שנמתחה על שכר העתק שלו.

מה הרתיח את הפיקוח במשרד האוצר? כ-107 מיליון שקל בין 2005 ל-2012 הגיעו לכיסו. בתחילת 2014 התפרסם שהוא ביקש להגדיל את חבילת השכר השנתי שלו, תחילה לכ-14 וחצי מיליון שקלים ואז ל-12 וחצי מיליון. זה כולל שכר קבוע, מענקים, אופציות ושכר שמותנה בביצועים.

התקשורת ביקרה את המספרים הללו, גם בדירקטוריון היה מי שעיקם את האף ולבסוף לחץ ישיר מצד משרד האוצר הביא לכך שחבילת התגמול עדיין לא אושרה במלואה. בינתיים היחסים עם בעל הבית, יצחק תשובה, קצת התקררו ובשוק מעריכים שאם הפניקס לא הייתה עומדת למכירה, ייתכן שדרכיהם היו נפרדות. למרות הכל, מדבר אחד הוא לא מוכן בינתיים להיפרד - שכר העתק שליווה אותו לאורך העשור האחרון.