התקלות נמשכות. בואינג 787 (צילום: אתר בואינג)
בקרוב בנתב"ג. בואינג 787 | צילום: אתר בואינג

חברת התעופה הקנדית "אייר קנדה" פרסמה אתמול את לוח הזמנים להפעלת מטוסי הבואינג 787 החדשים אותם תקבל בשבועות הקרובים, שם נכתב כי אחד היעדים הראשונים של המטוס יהיה נתב"ג. כך, הקו לטורונטו יהיה הקו הראשון בו יופעל המטוס החדש מישראל, החל מיולי 2014.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

המטוס החדש יחליף את מטוסי ה-767 שמופעלים היום בקו, בו אייר קנדה מפעילה טיסה יומית. יותקנו בו שלוש מחלקות: עסקים, תיירים פלוס ותיירים, עם סך של 251 מושבים, גידול משמעותי לעומת 191 מושבים המופעלים ב-767 הקיים. המטוס לא רק יציע מספר מושבים ומחלקות גדול יותר, אלא גם חלונות גדולים במיוחד ומערכות תאורה, מיזוג אוויר ובידור מתקדמות. תל אביב תהיה העיר השלישית אליה תפעיל החברה את המטוס החדש, אחרי לונדון וציריך.

המתחרה: 767 של אל-על (צילום: יונתן בייסקי)
המתחרה: 767 של אל-על | צילום: יונתן בייסקי

השינוי של אייר קנדה יעמיד את המתחרה היחידה שלה בקו לטורונטו, אל-על, בנחיתות משמעותית. אל-על תמשיך להפעיל את מטוסי ה-767 הישנים בטיסות לקנדה בעתיד הנראה לעין, מטוסים בהם אין כלל מסכים אישיים ומושבי מחלקת העסקים אינם הופכים למיטה, וזאת למרות משך הטיסה הארוך לטורונטו מישראל - למעלה מ-12 שעות.

הדרימליינר הוא מטוס בגודל בינוני המשרת קווים לטווח ארוך שמושך את חברות התעופה מאחר וצריכת הדלק שלו נמוכה ב-20% בהשוואה למטוסים הקיימים. מאז כניסתו לשירות המטוס סבל ממספר תקלות, בעיקר במערכת החשמל, תקלות שהובילו להשבתה של כל המטוסים למשך ארבעה חודשים בתחילת השנה. עד כה המטוס פקד את נתב"ג רק פעמים בודדות, בשירות אתיופיאן אירליינס ובשירות החברה הפולנית לוט, אך אייר קנדה תהיה הראשונה שתפעיל את המטוס לישראל באופן סדיר.