ההוצאות בארנקים הדיגיטליים המשיכו לצמוח למרות הירידה בעסקאות פיזיות, כך עולה מנתוני שב"א (שירותי בנק אוטומטיים) לחודש ינואר שפורסמו היום (שלישי). חודשיים לאחר כניסת גוגל פיי לארץ וכמעט 9 חודשים מאז כניסת אפל פיי - ההוצאות בארנקים דיגיטליים ממשיכות לעלות. בינואר נרשמה עלייה של 13.7% בהוצאות שהסתכמו ב-673.37 מיליון שקלים (לעומת 592.49 מיליון בדצמבר).

5.1% מההוצאות בבתי העסק התבצעו בארנקים דיגיטליים בחודש ינואר. עליה של 5.2% נרשמה בינואר בכמות הפעולות שהתבצעו בעסקאות חכמות עם הקשת קוד, Contactless וארנקים דיגיטליים, והן היוו 72.7% מסך הפעולות.

בחברת שב"א מעריכים כי היקף ההוצאות בארנקים דיגיטליים יכול היה להיות גבוהה יותר משמעותית, אך במהלך חודש ינואר, חלה ירידה של 12% בסכום הרכישות שביצעו הישראלים בעסקאות פיזיות בבתי העסק. היקף הרכישות באשראי בבתי העסק במהלך ינואר הסתכם ב-13.343 מיליארד שקלים.  

על פי נתוני שב"א, נמשך בינואר הגידול השימוש של הציבור הישראלי בעסקאות חכמות. 63.1% מכלל ההוצאות בכרטיסי אשראי באוקטובר בוצעו דרך מערכת ה-EMV. ההוצאות בינואר הסתכמו ב-21.294 מיליארד שקלים מתוך סך הוצאות של 33.761 מיליארד שקלים. בחודש נובמבר 2020, שבו נכנס השימוש ב-EMV בעסקים עם הכנסות של למעלה מ-100 מיליון שקלים, עמדו ההוצאות דרך מערכת ה-EMV על סכום של 7.901 מיליארד שקלים והיוו  בסה"כ 25.4% מסך ההוצאות בחודש.

עוד עולה מנתוני שב"א כי 72.7% מכלל הפעולות בכרטיסי אשראי במהלך ינואר היו עסקאות חכמות, מדובר על עליה של 5.2% לעומת הנתון בדצמבר במהלכו 69.1% מכלל העסקאות בכרטיסי אשראי בישראל היו חכמות. העלייה בכמות העסקאות בארנקים דיגיטליים בינואר עמדה על 13.1% והייתה חדה יותר לעומת העלייה בסך העסקאות במערכת ה-EMV.

מנכ"ל שב"א, איתן לב טוב: "אנו רואים שההטמעה של הארנקים הדיגיטליים הולכת ומתרחבת בישראל והציבור משתמש יותר בתשלום באמצעות הסמארטפון או האפליקציות. העלייה בהוצאות בארנקים דיגיטליים אפילו בולטת יותר על רקע הירידה בהוצאות בעסקאות פיסיות בינואר, שנבעה בשל מצב התחלואה מגל האומיקרון וגם בשל מזג האוויר החורפי שפקד את ישראל".