בימים אלו מסתערים על חנויות הציוד הורים וילדים עם רשימה ארוכה שכוללת עפרונות, מחברות, מרקרים ועוד ציוד בית ספר רב. נדמה שהילדים ברובם לא סגורים על עצמם, מבולבלים ולא יודעים היכן להתחיל - גם כשמדובר במוצר בסיסי כל כך כמו מחברת כתיבה. לא פעם, ישנם פערים במחיר בין מוצרים דומים שהצרכנים לא תמיד מודעים אליהם. יצאנו לבדוק ממה הפערים הללו נובעים.

בדיקה מיוחדת לקראת החזרה ללימודים
בדיקה מיוחדת לקראת החזרה ללימודים

כאשר בדקנו חבילות מחברות, בין חבילות ה-10 יחידות מצאנו גם חבילות של 8 יחידות - מה שעלול ליצור בלבול בקרב הרוכשים. עמית שבתאי, מנהלת סחר רשת "קרביץ", מציינת כי אנחנו רואים יותר ויותר ניסיון להוזיל מחירים באמצעות הפחתה בכמות מהמוצר. היא מסבירה את הקיצוץ במספר היחידות בחבילת מחברות: "לקוח שהעין שלו לא מספיק מזוינת לא שם לב לזה".

בדיקה מיוחדת לקראת החזרה ללימודים
"לקוח שהעין שלו לא מספיק מזוינת לא שם לב לזה"

את אותו הטריק להורדת המחיר ניתן למצוא גם במרקרים. בשיחה עם ר', מנהל בכיר ברשת מוצרי ציוד לבית ספר, הוא מסביר: "יש חומר ששמים בתוך המרקר, ובמקום לשים 100% חומר בפנים - ממלאים אותם בחצי, ברבע - ואז אפשר לשחק עם המחירים. במקרה כזה חבילה כזו תימכר בשלושה או בחמישה שקלים במקום מחיר של 10, 12, 15 שקלים". 

ניתן ליישם שיטה זו להורדת המחיר גם על הטיפקס, כך מסביר לנו ר': "החומר הפעיל בתוך הטיפקס הוא חומר שמדולל עם מים, אז אפשר להוזיל את המחיר שלו". לדבריו, הדבר תקף גם על עפרונות. "יש עפרונות בהם יש עופרת שלמה בפנים ויש עופרת שהיא חתוכה".

בדיקה מיוחדת לקראת החזרה ללימודים
היום כבר לאף אחד אין אשליות שהמוצרים האלו נושאים את האיכות האירופאית

היום כבר לאף אחד אין אשליות שהמוצרים האלו נושאים את האיכות האירופאית. בערי המזרח עמלים עשרות אלפי עובדים במפעלים הצפופים ויכולים לייצר כל דבר שרק נחפוץ בו, ולא רק לייצר - אלא להכניס תיקונים מסויימים לפי דרישתו של הלקוח.