עשרה ימים אחרי שמשרד האוצר הזמין את אזרחי ישראל לבדוק באתר אינטרנט מיוחד אם מגיעים להם כספי חסכונות נשכחים - ההיענות בשיא. כ-800 אלף אנשים כבר נכנסו לאתר ורבים מהם גילו שאכן, מגיעים להם כספים - אלא שבתי ההשקעות, אלה שמחזיקים בכסף ואמורים להעביר אותו, פשוט לא עומדים בעומס הפונים.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

אם גם אתם נכנסתם בימים האחרונים לאתר משרד האוצר וגיליתם שמגיעים לכם כספי חסכונות נשכחים, הצעד המתבקש הבא היה להתקשר לבית ההשקעות כדי לברר כמה מגיע לכם ואיך תוכלו לקבל את הכסף. אך בעוד שהתהליך באתר האוצר מהיר ויעיל, בעת הפניה לבית ההשקעות תאלצו ברוב המקרים, להמתין לא מעט.

"בימים אלו עלה קמפיין של משרד האוצר לאיתור חסכונות פנסיונים בעקבות הפניות הרבות למוקדי השירות זמני הטיפול התארכו", מבשרים לנו בשיחה עם מוקד שירות הלקוחות של כלל. למעשה, בכל בתי ההשקעות עודכנו מראש על המהלך ובחלקם עדכנו את המענה הקולי האוטומטי. במגדל נשמע ההקלטה "לקוח יקר, עקב זמני המתנה ארוכים מהרגיל אנו ממליצים לך לפנות לסוכן הביטוח שלך. כמו כן ניתן לקבל את המידע באמצעות אתר האינרטנט".

פנסיה בדיקה אינטרנט (צילום: חדשות 2)
מוקדי שירות הלקוחות לא עומדים בעומס | צילום: חדשות 2

650 אלף ישראלים כבר גילו כספים שנשכחו

בתי השקעות אחרים העלו אתר ייעודי לפניות לגבי החסכונות האבודים ומפנים לשם את הלקוחות. "לאור החלטת משרד האוצר על הפעלת אתר לאיתור חסכונות פנסיונים ופוליסות ביטוח חיים אנו בפסגות שמחים לעמוד לשירותכם ומזמינים אתכם להירשם לאתר פסגות באמצעותו תוכלו לקבל מידע אישי מקיף ומפורט על כספכם המנוהלים בפסגות", אומרים מנגד במענה הקולי בבית ההשקעות פסגות.

אך אם בכל זאת תתעקשו לקבל שירות מנציג בשר ודם, תמתינו 15 דקות ולעיתים אפילו חצי שעה עד למענה וגם אז לא בטוח שתקבלו שירות.

האתר הממשלתי מתפקד בינתיים ללא פגם (צילום: חדשות 2)
האתר הממשלתי מתפקד בינתיים ללא פגם | צילום: חדשות 2

בשיחה עם נציג חדשות 2 אמרה נציגת שירות ממגדל. "יש לנו קצת לחץ בגלל החשבונות האבודים. יש לנו לחץ בימים האחרונים בגלל זה אז קודם כל מצטערת על זמני ההמתנה". היא הוסיפה וציינה שבחברה העסיקו עובדים נוספים במשמרות לרגל השירות החדש, אך לא מצליחים להתגבר על הביקוש. "אנחנו לא מתגברים, עדיין לא מספיק", היא אמרה, "יש פשוט לחץ. כל מי שנכנס לאתר מתקשר אז זה יוצר לחץ, בכל חברות הביטוח אגב".

בלטו לטובה אנשי שירות הלקוחות של הראל, שם ענו אחרי המתנה קצרה של מס' שניות. שירות מיידי אי אפשר היה לקבל אבל לא נאלצנו להתייבש על הקו. החדשות הטובות הן שכ-800 אלף אזרחים כבר נכנסו לאתר הייעודי של משרד האוצר, רובם, כ-650 אלף, גילו שאכן מגיעים להם כספים אבודים - גם אם בסופו של דבר מדובר היה בעשרות שקלים בלבד. עכשיו צריך לקוות שגם בבתי ההשקעות יצליחו לעמוד בשטף.