סוף השנה כבר כאן, אבל המבצעים שמלווים לרוב את התקופה הזו - ממש לא. עברו כבר כל ימי הסיילים של נובמבר, בשבוע הבא תחל רשמית שנת 2022 ודי ברור שמבצעי סוף השנה כבר לא יגיעו. "ההנחות הן לא גבוהות והמחירים עדיין יקרים", מספר אדם ניבצ'ינסקי מתל אביב.

אם בדרך כלל בחודש דצמבר רואים חיסול מלאים והנחות של עד 70 ו-80 אחוזים, השנה קשה למצוא מבצעים משתלמים. ליאת מתל אביב מספרת על היעדר ההנחות: "אני לא מתפתה, אלה לא באמת מבצעים גדולים". עפרה, קונה נוספת, מוסיפה, "ראיתי בעיקר 30% הנחה. אלו לא מחירים כל כך שווים".

 

"הבוקסינג דיי": יום ההנחות הגדול באירופה (צילום: AP)
"ההנחות לא גבוהות והמחירים עדיין יקרים", אילוסטרציה | צילום: AP

בכירים בענף האופנה וההנעלה מסבירים את התופעה: התכוננו לשנה קשה בגלל הסגרים. הזמנו פחות מלאים, אבל הלקוחות הפתיעו אותנו - קנו והרבה. ובניגוד לשנים קודמות, לא נותרנו עם מלאי לחסל בסייל.  אבל יש כמובן הסבר נוסף - אין שופינג בחו"ל, אין כמעט משלוחים, אז אין גם סיבה להציע מבצעים טובים ועמוקים. "אנחנו לא יכולים לצאת מהארץ וגם המשלוחים הם לא מדהימים, אז אנחנו לקוחות שבויים בסופו של דבר", מספר ניבצ'ינסקי.

מה שכן נותרו זה הטריקים שמגיעים יחד עם עונת המבצעים - הבטחות ענקיות עם אותיות מאוד קטנות. עו"ד הדס יעקובסון ארידור, יועצת משפטית במועצה לצרכנות מסבירה שלמרות הפרסומות הנוצצות, לרוב ההנחות בפועל לא כל כך אטרקטיביות. אז אולי ההנחות כבר לא איתנו, אבל נשארנו עם הטריקים העתיקים של עולם השיווק.