כ-33 אלף כלי רכב יידרשו לתיקון "התקלה הקטנה" ברכבי טויוטה למרות שבסוף השבוע שעבר הודיעה החברה כי רק 4,500 ישראלים הנוהגים בטויוטה ייקראו לתיקון מכוניתם ולהחלפת דוושת התאוצה (גז). החברה מסרה כי הטיפול יבוצע ללא חיוב ויימשך 30 דקות.

יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה בישראל, קיבלה את מספרי השלדות של מכוניות בישראל הנדרשות לתיקון בדגמים: אוריס, יאריס, וורסו ואוונסיס. הדגם הפופולרי, טויוטה קורולה לא ייקרא למוסכים.

כזכור, טויוטה דיווחה כי התופעה של דוושה "קשה" או דוושה "דביקה" מופיעה רק במקרים מאד נדירים כתוצאה מהשחיקה במנגנון הדוושה וקריאת השירות היא בגדר "פעילות מונעת" כדי להבטיח בטיחות גבוהה בכל רכבי טויוטה.

5.3 מיליון מכוניות ברחבי העולם

"החלק הנדרש לביצוע קריאת השירות הינו חלק מתכתי קטן", מסרה החברה. החברה מסרה שוב כי בכוונתה להקים מאגר באתר האינטרנט בו הלקוחות יוכלו לחפש על פי מספר רישוי ו/או מספר שילדה האם הרכב זקוק לתיקון.

ביום חמישי האחרון דיווחה יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, כי התקבלו 4,518 מספרי שילדה של מכוניות, אך הדגישה כי הרשימה אינה סופית. עד כה קראה טויוטה לכ-5.3 מיליון מכוניות ברחבי העולם לגשת למוסכים לצורך התיקון.