החופשה החלומית הסתיימה בסיוט: 170 ישראלים שהיו אמורים להמריא כבר ביום רביעי האחרון מזנזיבר לישראל, לא מצליחים לחזור הביתה. הנוסעים, שסגרו את הנופש באמצעות חברת ארקיע, סיפרו כי הבוקר (שישי) הודיעו להם כי גם את השבת הם יצטרכו להעביר באי המתויר שבמזרח אפריקה, אלא שבינתיים הם נאלצים להעביר את הזמן על הספסלים בשדה התעופה.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

"הם היו אמורים לטוס חזרה ביום רביעי", סיפרה לחדשות 2 Online מירב אלון, אחותה של אפרת שתקועה בזנזיבר. "הם הגיעו לשדה התעופה ועברו את הבידוק - ואז הסיוט שלהם התחיל: נציגי ארקיע החלו לדחות את הטיסה, כל פעם בעוד שעה, בגלל תקלה של דלק שדלף. החברה התקמצנה להטיס מטוס חלופי והתעקשה להמתין להגעת חלק חלופי למטוס שלקח המון זמן עד שהגיע, 7 שעות".

אלא שגם כעבור 7 שעות - ההמתנה לא הסתיימה. "בשלב מסוים אחותי ויתר הנוסעים הועברו ל'בית מלון' בשכונת פשע מוזנחת עם תקרות נוטפות מים, ריח של צחנה וחרקים זוחלים על הרצפה", המשיכה אלון, שהוסיפה כי גם עתה, שעות לפני כניסת השבת, הם לא מקבלים מענה מצד "ארקיע".

נאלצים לישון על הרצפה או על הספסלים
נאלצים לישון על הרצפה או על הספסלים | צילום:

"עד לרגע זה - 40 שעות לאחר מועד הטיסה המקורי - הנוסעים עדיין ממתינים", אמרה. לאחר שעות הודיעו לנוסעים על כך שנמצא עבורם פתרון, אלא שהשמחה הייתה מוקדמת מדי: "הם הגיעו לשדה בשנית, עברו שוב בידוק, חגרו כבר חגורת בטיחות - ואז הטייס הודיע שיש תקלה במנוע". 

לאחר שהתגלתה התקלה במטוס הנוסף, הודיעו להם כי את השבת הם יצטרכו להעביר בזנזיבר וכי טרם נמצא עבורם מלון חלופי להעביר בו את הלילה. "התחושה היא של סיוט מתמשך ואזלת יד של חברת התעופה, שבפרק הזמן שחלף יכולה הייתה להטיס כבר שלושה מטוסים תקינים מהארץ לשם אבל העדיפה להתעלל בלקוחותיה", סיכמה אלון.

מחברת ארקיע נמסר בתגובה: "לקראת חזרתו המתוכננת של המטוס במועד המקורי התגלתה תקלה שדרשה החלפת חלק. מכונאים מומחים הוטסו במיוחד מישראל ופתרו את התקלה כך שהמטוס תוכנן לצאת לפנות בוקר לישראל. בהכנות לההמראה התגלתה תקלה אחרת שדורשת שליחת חלק טכני מישראל. ארקיע החליטה להוציא מטוס מיוחד אחר הצהריים שיחזיר את נוסעי המטוס בסביבות חצות הלילה. הנוסעים שומרי השבת יחזרו לישראל מייד עם צאת השבת. ארקיע מתנצלת על עוגמת הנפש אולם אינה מתפשרת על בטיחות הטיסה ודואגת לשכן את הנוסעים בנוחות במלונות. התקלות אינן מסובכות אך מדובר בצירוף מקרים שגרם לעיכוב נוסף. ארקיע והצוות הנמצא עם תל הנוסעים דואגים לעדכן את הנוסעים באופן שוטף בהתפתחויות".