אנו רגילים להיתקל במודעות דרושים לתפקידי ניהול שמנוסחות בצורה מקצועית ומכובדת, אך בכל מה שקשור לניהול נשי – כנראה שמדינת ישראל נמצאת עדיין הרחק מאחור. מודעה של חברת ההלבשה התחתונה פמינה מתנוססת בימים אלו בקניון עזריאלי, ובה מוצגת תמונה של בר רפאלי בהלבשה תחתונה ברקע דרישות התפקיד והכותרת: ״דרושות לעתודה ניהולית. אנחנו מחפשות אותך״. בינתיים, המודעה הצליחה לעורר ביקורת ברחבי הרשתות החברתיות.

״לא הבנתי מה נדרש על מנת להתקבל לעתודה הניהולית של חברת פמינה? להוריד חולצה? לעבוד עם חזיה? להיות רזה?״, כתב הגולש ארז בכנא, ״לדעתי במסווה של כאילו פניה מנשים לנשים יש כאן פרסומת שמבזה ומחפיצה נשים. נניח (אני ממש לא בטוח) שבפרסומת להלבשה תחתונה זה יכול לעבור אבל במודעת דרושים? מישהו כאן השתגע! לא ברור לי איך מודעת דרושים כזאת מתפרסמת בימנו במקום כ״כ מרכזי״.

״יצאתי מפגישה במשרד הביטחון ועברתי דרך עזריאלי כדי לרדת למטה לחניון, כשהמודעה מופיעה ליד המעליות, במקום שעוברים בו כל יום אלפי אנשים. בשנייה שראיתי אותה זה פשוט הכעיס אותי, הסתכלתי על הקולגה שלי ותהינו איך יכול להיות דבר כזה?״, מספר בכנא (55), מנכ״ל חברה ל-mako, ״מעבר לכך שהמודעה צריכה לפנות לגברים ולנשים, מה אישה שעומדת מול תמונה כל כך בוטה אומרת לעצמה? האם בכלל יקבלו אותי? זה הסטנדרט שאני צריכה לעמוד בו כדי להיכנס לחברה? הדרך הזו מבזה נשים והחברה הזו יכולה לבחור דרכים טובות יותר לגייס מנהלות עתידיות בחברה. כמנהל בחיים לא אחשוב לפרסם כזאת מודעה או להתייחס למבנה הגוף באיזושהי צורה או דרך. בן אדם זה בן אדם. זה ממש לא קשור לניהול״.

חלק מהתגובות לפוסט מבקרות את המודעה גם כן ומצטרפות לדבריו. ״צודק כל כך. מזל שזה פוגש גברים כמוך שלא נותנים לזה לגיטימציה״, כתבה גולשת אחת ואחרות הוסיפו בתגובות: ״זה מזעזע״, ״ראיתי ובדיוק כך חשבתי״, ״תמיד כשכבר נראה שהתקדמנו... אז לא״.

מנגד, יש כאלו שניסו לצודד בחברה: ״יש המון מקרים שזה באמת מחפיץ ולא במקום ואני ממש מתחבר לגישה שלך, לא כאן. פמינה זו חברה שמוכרת הלבשה תחתונה לנשים והתמונה של הדוגמנית במוצרי החברה זה כמו שחברה שמוכרת כלי עבודה תשים תמנוה של מקדחה. כך נראה לי״, כתב אחד ואחר הוסיף: ״לדעתי שמו את המודעה סתם בטעות על הבאנר של בר רפאלי וזה נראה במקרה כמו משהו עיצובי מתאים, אבל אולי זה רק אני״. בתגובה אליו ענתה גולשת אחרת: ״אין טעויות בתחום הזה, הכל מכוון״. 

 

תגובת פמינה: מותג החזיות וההלבשה התחתונה ‏FEMINA מעסיק רוב נשי (95%) בשלל תפקידים שונים בחברה. בעולם בו אישה נעזרת במוכרת על מנת להתאים חזייה מחובתנו שאך ורק אישה תהיה זו שנכנסת לתא ההלבשה יחד איתה ומתוקף כך החברה מעסיקה אך ורק נשים בחנויות. בנוסף, בר רפאלי הינה הפרזנטורית של המותג והחברה משתמשת בתמונות הקמפיין שלה לכלל המודעות, כולל מודעות הדרושות.