בוועדת הכלכלה של הכנסת התקיים הבוקר (רביעי) דיון על הרפורמה בחברת דואר ישראל, זאת על רקע תלונות שעלו בשנים האחרונות על התורים הארוכים בסניפים, עיכובים במסירת חבילות ובהגעת הדואר ליעדו. במהלך הדיון התחייב מנכ"ל הדואר החדש כי עד סוף השנה נרגיש כולנו בשיפור דרמטי בשירות.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

מנכ"ל הדואר דני גולדשטיין, הנמצא בתפקידו חודשים ספורים בלבד, התחייב בפני נציגי הוועדה על מהפכה של ממש בשירות בסניפים ברחבי הארץ בתוך זמן קצר. "התהליכים משתפרים, אנחנו רואים את זה בכל הסניפים ובקרוב גם אתם תראו את זה", אמר גולדשטיין, שהציג בהמשך את צעדי החברה.

לדברי גולשטיין, הסניפים יפעלו עד שעות מאוחרות יותר, המערכות יהפכו לאוטומטיות והפעילות ברשת תגבר. "זמן השירות בסניפים צפוי לרדת מ-10 דקות", הצהיר מנכ"ל הדואר. "הימים של חוסר חלופה או קריסה כפי שהגדירו זאת בעבר - כבר מאחורינו".

מנכ"ל הדואר, ארכיון (צילום: ערוץ הכנסת)
מנכ"ל הדואר, ארכיון | צילום: ערוץ הכנסת

באשר לחוויית השירות לאזרח, אמר גולדשטיין כי יורחבו נקודות המגע עם האזרחים. "פתחנו 119 סניפים עד שעה 20:00 בערב, בעוד מספר חודשים המספר יכפיל את עצמו", אמר. "קרוב ל-230 סניפים יהיו שם. בנוסף נפתחו 47 מרכזים בתוך מרכזי קניות שיורחבו לקרוב ל-100 עד סוף השנה".

המנכ"ל ציין כי ב-180 מהסניפים ניתן להזמין תור מקוון, והמספר הזה יוגדל תוך מספר חודשים ל-380 סניפים. הוא גם הבטיח כי 90% מהדואר הרשום יחולק לתושבים לבתיהם. "10% האחוזים שלא יהיו בבית לקבל את דבר הדואר יוכלו להגיע לסניף ולקבל אותו תוך זמן קצר", הבטיח.

יו"ר הוועדה ח"כ איתן כבל (העבודה) סיפר על חוויות אישיות מהדואר. "אתה מגיע לשם ומחכה בתור דקות ארוכות בשביל איזו הודעה", טען. הוא הדגיש בפני מנכ"ל הדואר כי עליו לגבות את הבטחותיו במעשים. "אני כבר אומר לך שבשבוע הראשון של ינואר 2016 אתה תהיה פה ואנחנו נעבור דבר דבר על ההבטחות שלך פה לפי הפרוטוקול ונעקוב - אז שקול מילותך", אמר לו.

ח"כ נחמן שי (המחנה הציוני) סיפר במהלך הדיון על הפניות הרבות שקיבלו מאזרחים בנושא השירות בדואר: "רבותיי, הצבי המפורסם הפך לצב ואני תוהה אם אולי עדיף כבר לאזרחים לשים נעלי ריצה ולהעביר ממקום למקום את המכתבים שלהם בעצמם".