שחקן חדש בשוק הטלוויזיה: הקרב על ליגת האלופות מתחיל השנה הרבה לפני שהשחקנים בכלל עולים על הדשא. לא מדובר על קרב בין הקבוצות עצמן, אלא בין השחקנים בשוק הטלוויזיה בשאלה: מי יקנה את זכויות השידור?

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

אחרי סלקום, גם פרטנר רוצה להשיק שירותי טלוויזיה, וכדי לגייס לקוחות היא רוצה להציע להם את "היהלום שבכתר" של שידורי הספורט - משחקי ליגת האלופות. אתמול נפתחה התחרות ופרטנר הציעה הצעה אסטרונומית: 10 מיליון אירו לעונה, לעומת 3 מיליון בלבד כיום. בנוסף אליה ניגש גם ערוץ הספורט, ועל פי ההערכות גם ONE יצטרף לתחרות, ולגבי שניהם עוד לא ברור באילו סכומים.

למה זה שווה לפרטנר כל כך הרבה כסף? כי היא יכולה לשדר את המשחקים בבלעדיות, רק ללקוחות שלה. בתרחיש כזה, מיליון וחצי הלקוחות של הוט, יס וגם סלקום יישארו בלי שידורים של ליגת האלופות. אם ONE או ערוץ הספורט יזכו, הלקוחות של יס, הוט וסלקום יהנו. פרטנר, שאין לה עדיין הסכמים איתם, תספוג מכה קשה.

מי תנצח בקרב על זכויות השידור? (צילום: רויטרס)
מי תנצח בקרב על זכויות השידור? | צילום: רויטרס

בהוט טענו היום שאם פרטנר תשלם כל כך הרבה כסף, בסוף זה יתגלגל על הצרכנים. אבל גורמים בפרטנר אמרו בתגובה ש"הוט מתבכיינת וחבילת הספורט של פרנטר תהיה הזולה ביותר".

נו, אז כשזה נוגע לכיס של כולנו היינו מצפים שהמדינה תתערב, נכון? מנכ"ל משרד התקשורת צייץ בטוויטר ששידורי הספורט הם מוצר בסיסי והוא יבטיח שהתכנים ימשיכו להיות זמינים לכל האוהדים.

הבעיה הקטנה היא שהצעת חוק כזאת כבר הייתה אמורה להיכלל בחוק ההסדרים האחרון, אבל נפלה בגלל לחצים כלכליים. האם עכשיו יצליחו במהלך בזק לשנות את התמונה? אולי, כי אם לא - אנחנו, הצופים, שוב נשלם את המחיר.