הדוחות הכספיים של מגזר המזון של אלקטרה צריכה, ובמרכזם רשת קרפור ישראל, שפורסמו בשבוע שעבר העידו על הפסדים מאוד כבדים של הרשת בחציון הראשון של השנה. אמנם, קרפור התחילה לפעול רק בחודש מאי והנתונים מתייחסים רק לחלק מהתקופה, אך מהדוחות עולה כי הרשת רשמה הפסדים של 138 מיליון שקל. 

סיקור N12

מנכ"ל קרפור ישראל, אורי קילשטיין, התייחס לכך בריאיון ל"תוכנית חיסכון": "כל ההפסדים שהיו קשורים בחציון הראשון הם הפסדים שקשורים בהשקה עצמה, הסניפים שלנו היו סגורים לצורך שיפוצים. אנחנו יצאנו במסע קמפיין רחב ויקר - וצריך לזכור שמכל החצי שנה, רק ארבעים ומשהו ימים הייתה הפעילות של הרשת, כך שהייתי מייחס את זה להקמת הרשת ופריסת הסניפים השנייה בגודלה בישראל". בנוגע לנתונים הבאים, קילשטיין מעריך: "ברבעון שאחרי נראה שיפורים משמעותיים בכל הפרמטרים שיהיו".

"נהיה הרשת השלישית בגודלה בישראל"

הוא התייחס למחירים שמציעה הרשת ולנתון הנמוך במכירת המותג הפרטי: "אף אחד לא האמין שנהיה עם 70 סניפים שלושה חודשים וחצי לאחר ההשקה ואף אחד לא האמין שנהיה עם 1,300 מוצרים. המחירים של המותג שלנו הם מחירים שאין בישראל ואם יש אותם כרגע, זה בגלל שהמתחרים הגיבו למוצר כזה או אחר". על המבחר הדל של המוצרים בסניפים אמר: "זה מבחר הולך וגדל, כבר בשבועות הקרובים יגיעו עוד 150 מוצרים ובשנת 2024 אנחנו מתכננים להביא עוד 1,500 מוצרים - יהיו כמעט 3,000 מוצרים".

תוכנית חיסכון 13.06.23 (צילום: תוכנית חיסכון, קשת 12)
מנכ"ל קרפור ישראל, אורי קילשטיין | צילום: תוכנית חיסכון, קשת 12

מרגע ההשקה של הרשת ועד היום בקרפור היפר ומרקט חלה התייקרות ממוצעת של 82 מוצרים בשיעור של עד 26.5%, ברשת העירונית קרפור סיטי חלה התייקרות של 183 מוצרים בשיעור של עד 16.3%. "דבר ראשון, זה סגירה של פעילות מבצעית. זה התחיל בקרפור סיטי, אין ולו עליית מחירים אחת", השיב קילשטיין על הנתונים, "המחירים ביום ההשקה היו כפי שהם היום. נכנסנו לפעילות מבצעית לצורך ההשקה, לכן איחדנו את המחירים ואז חזרנו להיות בפער של שקל אחד בין היפר לסיטי. עדיין המחירים האלה כמו בהשקה, רק בלי המבצעים ועדיין נמוכים".

על הפער במחירים בקרפור ישראל לעומת העולם: "אם את תבחרי את המוצרים שקיימים היום בישראל, להבדיל מכל הרשתות הבין-לאומיות - המחירים בישראל של מותג קרפור הם זהים או אפילו קצת יותר זולים מהמחירים שלהם בצרפת". על עתיד הרשת, שכעת ממוקמת כרביעית בגודלה בישראל, אמר: "אנחנו מקווים שבשנה הבאה, בגלל קצב המכירות הגדל, נהיה הרשת השלישית בגודלה בישראל".