נתניהו ורעייתו, ארכיון (צילום: אבי אוחיון לע"מ, חדשות)
בני הזוג נתניהו, ארכיון | צילום: אבי אוחיון לע"מ, חדשות

משרד ראש הממשלה פרסם היום (שלישי) את דוח ההתקשרויות שלו עם ספקים לשנת 2015. מדובר במשרד הממשלתי היחיד, לצד המשרד לעניינים אסטרטגיים, שלא פרסם עד היום את הדוח, בעיקר בטענה לריבוי התקשרויות רגישות. מנתוני הדוח עולה כי במשרד הוציאו סכום של 330 מיליון שקלים על ההתקשרויות שהוגדרו "לא רגישות".

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

לפי בדיקת "גלובס", המשרד הוציא לא פחות מ-80 מיליון שקלים על מה שהוגדר בדוח "העסקת עובדים חיצוניים". בחלק ניכר מהמקרים מדובר בהעסקת עובדי מחשוב באמצעות חברות כמו טלדור, מטריקס ועוד.

על פי הדוח, משרד ראש הממשלה מוציא עשרות אלפי שקלים בשנה על רכישת כריכים למאבטחים, בין היתר. בתחום המזון אפשר למצוא גם הוצאה של 37,653 שקלים על פיצוחים ו-49,916 שקלים ששולמו ל"עולם הממתקים" – תחת הקטגוריה של "צרכי המשרד".

במשרד רוכשים בנוסף מנויים לעיתונים בעשרות אלפי שקלים, כשההתקשרויות המובילות הן מול "ידיעות אחרונות" (כ-80 אלף שקלים), "הארץ" (כ-70 אלף שקלים), ג'רוזלם פוסט ו"גלובס" (כ-25 אלף שקלים כל אחד). עוד על פי הדוח, המשרד מוציא בשנה 3.6 מיליון שקלים עבור תדלוק רכבים באמצעות "פזומט".

"ברור כי הדו"ח לא מכיל את כל התקשרויות המשרד וכי נעשה שימוש נרחב באפשרות לסנן התקשרויות רגישות", טוענת מנכ"לית התנועה לחופש המידע נירית בלייר. לדבריה, המאבק של התנועה החל בבקשות חוזרות ונשנות למשרדים השונים לפרסום התקשרויותיהם והמשיך בנוהל מסודר של משרד המשפטים המחייב את כל המשרדים לפרסם את ההתקשרויות באמצעות דוחות רבעוניים.

"היינו שמחים לו משרד ראש הממשלה היה המוביל בביסוס הנורמה של שקיפות ממשלתית תקציבית, אך פרסום הדוח היום בהחלט מקבע את הנוהל לפרסום הרבעוני של התקשרויות הממשלה", הוסיפה בלייר. "עתה יש רק לצפות שכל הרשויות במדינה ילמדו ויפרסמו כולן את דרך שימושן בכספי הציבור ושמשרד רה"מ יוציא בהקדם את דוח 2016".