חוק החרם קודם, השגריר זומן (צילום: פלאש 90, חדשות)
מעלה אדומים. ארכיון | צילום: פלאש 90, חדשות

הסערה המדינית הבאה? שר התחבורה ישראל כ"ץ אישר את קידומה של תכנית שתחבר באמצעות רכבות קלות את ירושלים להתנחלויות הנמצאות בסביבת העיר. רשת הקווים החדשה אותה אישר כ"ץ תתווסף לזו הקיימת בבירה ותחבר מספר יישובים מחוץ לה המצויים מעבר לתחומי הקו הירוק.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדושת 2 בפייסבוק

על פי התכנית המדוברת תבוצע הרחבה של רשת הקווים הקיימת באמצעות ארבעה קווים, זאת לצד מספר קווים שנמצאים כבר בבנייה. הקו הראשון יוביל למעלה אדומים דרך הגבעה הצרפתית, הקו השני יוביל ליישוב אדם, השלישי - מעטרות לקלנדיה, ואילו הקו הרביעי - לגבעת זאב. מלבד ארבעת הקווים המובילים להתנחלויות מחוץ לקו הירוק, מתוכנן קו נוסף שיוביל למבשרת ציון.

מפת הקווים המתוכננים
מפת הקווים המתוכננים | צילום:

הנסיעה בקווים תתבצע בכרטיס נסיעה משולב, שיאפשר נסיעה בכל קווי הרכבת הקלה באזור. בכך מנסה השר כ"ץ להשיג חיבור בין ירושלים להתנחלויות סביבה.

ישראל כץ (צילום: פלאש 90, חדשות)
"נגישות לכולם", השר כ"ץ | צילום: פלאש 90, חדשות

השר כ"ץ הסביר כי מטרת המהלך היא לספק שירותי תחבורה ליישובים המדוברים באופן שווה לאלו שבתחומי הקו הירוק. "אני רואה את ירושלים וירושלים רבתי כיחידה אחת", אמר השר. "מי שגר בגוש עציון, בבבנימין, במעלה אדומים, בבית שמש ובמבשרת צריך לקבל שירותי תחבורה ושירותי נגישות באותה מידה. מי שיבוא ויגיד ש'צריך לשים מחיצה מלאכותית מאחר שהתושבים גרים מעבר למה שהיה מוגדר פעם הקו הירוק' - אנחנו כמובן לא מקבלים את הטענה הזו".  

בעקבות הפרסום, ראש מועצת אפרת עודד רביבי בירך על יוזמת השר כ"ץ. "כיום נתקלים אלפי תושבי גוש עציון בפקקים עצומים בכל בוקר בדרכם לעבודה", אמר. "הם נאלצים 'לבלות' למעלה משעה בדרך שלא עולה על חמישה עשר קילומטרים בלבד. רכבת קלה לגוש עציון תהיה פתרון אולטימטיבי. מעבר להקלה בהגעה לירושלים מדובר גם בפתרון שיפחית את כמות תאונות הדרכים ובוודאי יציל חיים. נשמח מאוד אם אזור גוש עציון ואפרת יכללו בתכנית המדוברת".