שעות ספורות אחרי התאונה הקשה בכביש 1, הובא הנהג חיים ביטון לזירה על מנת לשחזר את הרגעים בהם נקטלו חייהם של שישה מנוסעי קו 402 ביום ראשון האחרון.

לעדכונים נוספים ולשליחת הסיפורים שלכם - כנסו לחדשות 2 בפייסבוק

ביטון טען בשחזור שלא דיבר או שיחק בטלפון הסלולרי. הוא האשים את נהג המשאית שעצר בצורה מסוכנת בשולי הכביש. אבל חוקרי המשטרה מצאו סתירות רבות בין הדברים שאמר, לבין הממצאים בשטח.

השעה הייתה 1:00 לפנות בוקר, יותר מ-6 שעות לאחר ההתנגשות הקטלנית. אחרי שהושלם פינוי הפצועים, נשארו רק בוחני התנועה וביטון. ביטון עלה על ההגה והחל לשחזר את הרגעים שלפני האסון.

"הייתי מרוכז בנהיגה, לא שיחקתי עם הטלפון", אמר הנהג לחוקרים. "הייתי לאורך הנסיעה בנתיב הימני של הכביש ולא ירדתי לשוליים. הבחנתי במשאית רק שנייה לפני שפגעתי בה".

"לא ראיתי אותה בכלל", טען ביטון. "כשאני נוהג אני מרכיב משקפיים. המשאית לא הפעילה וינקרים ולא משולש אזהרה. אני מצטער מאוד על מה שקרה. הלוואי ויכולתי למנוע את זה".

זירת התאונה ביום ראשון (צילום: פלאש 90)
זירת התאונה ביום ראשון | צילום: פלאש 90

ביטון שוחרר למעצר בית

בשלב מסוים ביטון התקשה להמשיך בשחזור תפס את הראש וביקש מהחוקרים לעצור. מהר מאוד התגלה פער עצום בין מה שסיפר ביטון בשחזור, לבין הממצאים שאספו המבוחנים בשטח. 

בין היתר עלה שביטון נסע על השוליים במשך מרחק רב - מה שמעיד שדבר מה הסיח את דעתו. עדי ראייה סיפרו כי ביטון שיחק בטלפון הסלולרי לאורך הנסיעה.

הנהג חיים ביטון (צילום: מרים אלסטר)
שוחרר למעצר בית. ביטון | צילום: מרים אלסטר

בתאונה נהרגו ישראל וינברג, לוי יצחק אמדדי, אהרן מרדכי כהן, יעקב מאיר חשין, חנה פעשא פרנקל ולאה מלמוד ז"ל. היום שחרר בית המשפט את ביטון למעצר בית של 21 ימים. החוקרים כעת ממתינים לפיענוח של הטכוגרף וגם לממצאים מהטלפון הנייד שלו. במקביל, נמשכת החקירה גם נגד בכירים בחברת אגד, שאפשרו לו להמשיך ולהסיע נוסעים על אף עברו הבעייתי.