אסון כבד נמנע הבוקר בבית יהושע: בתאונה בין רכבת לרכב פרטי, סמוך לתחנת בית יהושע, נפגעה אחת מנוסעי הרכבת באורח קל לאחר שהרכבת שנסעה מנתב"ג התנגשה ברכב גנוב שנתקע על המסילה. כוחות כיבוי שהגיעו למקום פעלו לכיבוי האש שפרצה ברכב שנהרס כליל ולא מצאו בו איש.

הטנדר המעוך בבית יהושע, בשבוע שעבר (צילום: חדשות 2)
הטנדר המעוך, הבוקר בבית יהושע | צילום: חדשות 2

המשטרה שהגיעה למקום בכוחות גדולים פתחה בחקירת האירוע. "זיהינו רכב טנדר שהתברר כגנוב מאודים, שניסה לחצות שביל ולגנוב את המסילה", סיפר לחדשות 2 רפ"ק דוד בר-חנין. "הרכבת שהגיעה פגעה בו וגררה אותו כ-500 מטרים, אנחנו ממשיכים בחיפושים בניסיון לבדוק אם היו אנשים נוספים בטנדר".  

לפנות בוקר הוזעקו כוחות מד"א וכוחות כיבוי לאזור היישוב בית יהושע, כ-800 מטר דרומית לתחנת הרכבת. כשהגיעו למקום גילו רכב מסחרי מסוג איסוזו שנחצה לשניים, והועף למרחק רב על ידי רכבת שפגעה בו. הרכבת, שנסעה מנתב"ג לכיוון צפון, לא ירדה מהמסילה אולם מעכה את הרכב כליל. כתוצאה מהפגיעה בכלי הרכב אחת מנוסעות הרכבת סובלת מפגיעות חרדה ומצבה מוגדר קל.

"בהתחלה חשבנו שהיה פיגוע"

אסף מור, פרמדיק שהגיע בין הראשונים לזירת התאונה, סיפר לחדשות ערוץ 2 באינטרנט: "בסביבות 4:30 בבוקר קבלנו הודעה על רכבת שפגעה ברכב וירדה מהפסים. יצאנו בכוחות גדולים לאזור האירוע. כשהגענו לאזור היינו צריכים לעבור גדר ולמצוא את הדרך כדי להגיע לרכבת עצמה. ראיתי רכב שנחלק לשניים. חלק אחד מתחת לרכבת וחלק אחד כ-800 מטר דרומית לרכבת. נכון לעכשיו אנחנו מבצעים סריקות ומחפשים נפגעים נוספים". 

מתי אלפנביין, שהיה הבוקר על הרכבת עם אשתו בדרכם חזרה משדה התעופה, סיפר לחדשות ערוץ 2: "יצאנו מנתב"ג ברכבת של חמישה לארבע ואחרי 20 דקות שמענו בום והרכבת התחילה להיטלטל מצד לצד. החצץ עף לכל עבר והיה חשש גדול שהיא תתהפך. בהתחלה חשבנו שהיה פיגוע, אחר כך הנהג בלם ושמענו את הרעש של החצץ עם הגלגלים ולא הבנו מה קורה. אחרי שנעצרה ראינו גרוטאה על המסילה והוא נכנס בה. מזל שהיא לא התהפכה".

מנכ"ל הרכבת, יצחק הראל מסר בשיחה עם חדשות ערוץ 2 כי ניתן לצפות הבוקר לעיכובים קלים בלבד בתנועת הרכבות. התנועה תמשך כסדרה.

לא נזהרים ליד המסילות

רק אתמול פרסמנו כאן בחדשות 2 תיעוד וידאו בו נראה בבירור כיצד הנהג הישראלי ממשיך להתחכם ולסכן את עצמו ואחרים כשהוא מגיע למפגש עם הפסים. אל מול עדשות מצלמות הרכבת שתיעדו כבר כמעט הכול, נחשפת הרשלנות הפושעת של הציבור - שכמעט מסתיימת באסון.

אתמול ציינו ברחבי העולם את יום המודעות לנהיגה זהירה סמוך למסילות, ובישראל, כך על פי הנתונים, המצב מעורר דאגה במיוחד. 465 כלי רכב נעצרו על פסי הרכבת לאחר ירידת המחסום במהלך התקופה שבין ינואר 2009 עד מרס 2010. בזמן הזה נרשמו 102 בלימות חירום של רכבת בעקבות אירועים חריגים. בנוסף נעצרו מתחת למחסום לא פחות מ-1,547 כלי רכב.

כפי שרואים בצילומי הווידאו, האורות מהבהבים לא מרתיעים את הנהגים שמנסים לעבור בכל זאת ומצפצפים על החוק. גם אם המחסום ירד זה לא מה שיעצור את עבריין התנועה הישראלי. הוא פשוט שולח את אחד הנוסעים כדי להרים בידיים את המטריד שמעכב אותו.

אחרים חושבים בכלל שהרכבת היא מגרש משחקים. צמד שנקלט בעדשת המצלמה תועד כשהוא מנסה לקשור את המחסום על מנת שלא יתרומם. אחר כך, בניסיון להוריד אותו בכוח, נתלו עליו שני ה"גאונים".

ברכבת ישראל מתריעים מפני הסכנות וממש לא משועשעים מהתמונות. "רכבת שנוסעת במהירות של 140 קמ"ש, מהרגע שהנהג מפעיל את מערכת הבלימה, היא עוצרת אחרי 700 מטרים", מסביר יצחק חקי הראל, מנכ"ל רכבת ישראל. "זאת מאסה אדירה ולנהג הרכבת אין אפשרות לברוח לצדי המסילה".

לטענת הראל, העונשים כיום בחוק אינם מספיקים על מנת להילחם בתופעה המדאיגה. "אלף שקלים קנס על חציה באור אדום, כשפוטנציאל הנזק כל כך גדול, לא משקף את הצורך להגביר את הענישה והאכיפה ולמעשה להרתיע את הנהג", הוא מסכם.

לעדכונים שוטפים מסביב לשעון: ערוץ החדשות 

רוצים לקבל עוד עדכונים חמים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק