שליחים על קטנוע לעולם ימהרו לאן שהוא, עד כדי כך ימהרו ששום מכשול - פיזי, חוק תנועה או היגיון בריא - לא יעמוד בדרכם. הגורם הראשון ללחץ, עוד לפני הלקוח התובעני, הוא המעסיק. במקרה של רשת דומינוס, אם הלקוח ייאלץ להמתין לפיצה שלו אפילו דקה אחת יותר מחצי שעה, הוא יפוצה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

ההתחייבות להגיע לבית הלקוח חצי שעה מרגע ההזמנה הייתה יכולה להיות בשורה צרכנית של ממש, אלמלא זה היה כרוך בנהיגה פראית נגד השעון. "כמעט כל משלוח זאת עבירה", אמר שליח הרשת מול מצלמה נסתרת של עמותת "אור ירוק". "לנסוע על המדרכה, לעבור באי תנועה, להיכנס באין כניסה - את כל אלו עשיתי היום".

אבל לא רק שליחי הרשת הזו. כמעט כל שליח על קטנוע שצלם העמותה כיוון לעברו את המצלמה בשבועות האחרונים, נתפס כשהוא מבצע עבירת תנועה. "בעלי החברות חייבים לכך שהנהגים ינהגו בצורה בטיחותית, שיהיו להם אביזרי בטיחות והם יעבירו השתלמויות ותדרוך לנהיגה בטוחה", אמר מנכ"ל "אור ירוק", שמואל אבואב. "בסופו של דבר, עם כל הכבוד לשירות הצרכני, חיי אדם יותר חשובים מכל דבר אחר".

אחרי המעסיקים צריך לשאול היכן המשטרה. אם שוטרים היו מפטרלים רגלית על מדרכות כמו פעם, אפשר שהקטנועים היו נוסעים על הכביש ומשאירים להולכי הרגל את המדרכות. נכון לעכשיו אף אחד לא מפריע להם להתפרע - גם על המדרכה וגם על הכביש.

מחברת דומינוס פיצה נמסר בתגובה כי "באמצעות צי קטנועים גדול ופריסת סניפים רחבה, ממוצע זמן הנסיעה לבית הלקוח הוא שמונה דקות והזמן הממוצע להכנת פיצה הוא כשבע דקות. לכן לא רק שאין לשליחי הרשת סיבה למהר, אלא שהזמן העומד לרשותם ארוך בהרבה מהנדרש. דומינו'ס פיצה יצרה מנגנון פיצוי ללקוחותיה והאחריות היא על החברה ולא על השליחים. החברה רואה בנושא בטיחות בדרכים ערך עליון, ומתייחסת בחומרה לכל חריגה מכך".