לא ברור מי ישלם. מטוס אל-על (צילום: חדשות 2)
נמצא האשם בזיהום הדלק? | צילום: חדשות 2

בתחילת מאי הופסק תדלוק המטוסים בנתב"ג למשך מספר ימים בגלל זיהום בדלק. משלחת ארגון התעופה הבין לאומי (IATA) הגיעה לארץ פעמיים וערכה בדיקות משלה, במקביל לבדיקות שערכו משרד התחבורה ומשרד התשתיות.

נציין כי מנכ"ל משרד התחבורה דן הראל, אמר עוד קודם למסקנות הללו, כי זיהום הדלק שאירע בנתב"ג נוצר במהלך העברתו של הנוזל מבתי הזיקוק אל תחומי שדה התעופה. "זה לא פטריות שמלבלבות במיכלים, ולא במשהו בצנרת. כנראה נפרץ איזה שהוא פילטר", אמר אז.

בשל הזיהום בדלק המטוסים בוטלו ונדחו הטיסות שאמורות היו לצאת מנמל התעופה בן גוריון. מאות אלפי תיירים ואזרחים נותרו ללא טיסה בה היו אמורים לטוס. מנהל נתב"ג שמואל קנדל הורה להפסיק את תדלוק המטוסים.

הנזק המצטבר שנגרם לחברות התעופה ולחברות התדלוק בעקבות משבר הדלק מסתכם על פי הערכות בעשרות מיליוני שקלים. בימים שלאחר המחדל הצביעו חברות התעופה על ספקית הדלק "פז" כעל האחראית לזיהום וטענו כי החברה לא השקיעה סכומים גבוהים מספיק בהובלת הדלק ובאיחסונו.

לאחרונה נפגשו נציגי חברות התעופה הזרות והישראליות כדי לדון בנזק שנגרם להן כתוצאה מהשבתת הטיסות בעקבות הזיהום בדלק.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק