הידיעות שפורסמו אתמול על תאונת המשאית בנשר, שבה נהרגו שישה בני אדם, גרמו לציבור להזדרז ולהאשים את הש.ג. אין כמעט מי שלא הצביע על כך שהנהג ביצע עבירות תנועה רבות. אבל ברבות מתאונות הדרכים הנגרמות על ידי משאיות, האחראים הם דווקא בעלי חברות התובלה, המחצבות והמפעלים, שלוחצים על הנהגים להעמיס סחורה מעל המותר ולעבור על הוראות הבטיחות - כך טוענים בארגון העובדים מען, המאגד נהגי משאיות.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

בארגון בטוחים כי את התאונה שאירעה אתמול ניתן היה למנוע. מעדויות רבות של נהגי משאית, אומרים בארגון, עולה כי הנהגים מוחתמים באופן רשמי על טופס המזהיר אותם לא להעמיס מעל התקנות, אלא שבפועל הם נדרשים להעמיס יותר מהתקן.

"במקום לטפל במערכת המושחתת והרקובה, נוח לכולם להפיל את הבעיה על הנהג", אומר דני בן שמחון, רכז תחום נהגי המשאיות בארגון לחדשות 2. "ללא טיפול שורש בענף הזה, התאונה הבאה תהיה רק שאלה של זמן".

"הנהגים לא מאורגנים על מנת לשנות את המצב של הענף הזה", מספר בן שמחון, "והם נתונים לסחיטה יומיומית מצד בעלי הבית והסדרנים. הם מרוויחים שכר רעב, נאלצים לעבוד שעות ארוכות, ומעמיסים משא כבד מדי על המשאית. כל אלה גורמים לתאונות קשות".

לדברי בן שמחון, ישנו פתרון אפשרי אחד בלבד. "ברגע שיוקם ועד של נהגים, הוא ידרוש להגן על חייו מעבר לשיפור תנאי התעסוקה", הוא טוען. "זו אוזלת יד של משרד התחבורה לאורך שנים. גם שם וגם ברשויות האכיפה מעלימים עין. נהגים צריכים להתאגד ולקרוא לשיפור תנאי הבטיחות וההעסקה שלהם".