האם יחול שיפור בצפיפות ברכבות? בימים הקרובים ייכנסו לשירות רכבת ישראל 12 קרונות דו קומתיים חדשים, בהם 1,728 מקומות ישיבה. בכך יצטרפו לעשרות קרונות שהגיעו במהלך השנה לרכבת.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו 

הקרונות נפרקים בנמל חיפה ולאחר שאנשי אגף הנדסת נייד ברכבת בודקים אותם הם מועברים למרכז התחזוקה בבאר שבע. שם מתקינים בהם מושבים, שולחנות ומערכות נוספות על מנת שיהיו כשירים להשתלב במערך הרכבת.

האם תורגש הקלה בצפיפות? (צילום: דוברות רכבת ישראל, סיגל ספנות, חדשות)
האם תורגש הקלה בצפיפות? | צילום: דוברות רכבת ישראל, סיגל ספנות, חדשות

בימים האחרונים נפרקו בנמל חיפה 3 קרונות דו קומתיים. זאת לצד 3 נוספים שעוברים כבר את סבב ההתקנות במרכז התחזוקה של הרכבת בבאר שבע. ב- 6 קרונות נוספים הסתיימו ההתקנות והבדיקות הטכניות. בכל קרון דו קומתי יש 144 מקומות ישיבה.

בשבועות האחרונים הפכה המציאות בקו החוף של הרכבת לבלתי נסבלת עבור עשרות אלפי נוסעים. עד לפני כחודש הופעלו ארבע רכבות בשעה מהצפון למרכז, אך שר התחבורה הורה לפתוח את הקו לירושלים גם על חשבון קווים אחרים וכעת 1,200 הנוסעים מחיפה לתל אביב מצטופפים בשלוש רכבות בלבד. בעקבות כך, התפוסה ברכבת עומדת על 150% והצפיפות הנוראית והאיחורים הפכו לדבר שבשגרה.