משרד התחבורה מנסה להילחם בתופעת האופניים והקורקינטים החשמליים אבל מתברר שבכלל לא יודעים כמה כלים חשמליים בדיוק יש בישראל. פנינו לרשות המסים בשאלה פשוטה - כמה אופניים וקורקינטים חשמליים יובאו לארץ בשנים האחרונות.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

אז לגבי האופניים החשמליים קיבלנו תשובה – ב-2013 יובאו 32 אלף זוגות, ב-2014 המספר הוכפל ל-72 אלף, ב-2015 הייתה ירידה קטנה ל-63 אלף, לאחר מכן שוב עלייה, וב-2017 וב-2018 המספר ירד משמעותית ל-51 אלף בשנה שעברה ו-45 אלף השנה.

הסיבה לירידה בייבוא האופניים החשמליים היא הכניסה החזקה של הקורקינטים החשמליים לשוק. ניסינו לברר כמה כלים כאלה יש בארץ ומתברר שהמדינה פשוט לא יודעת.

הקורקינטים החשמליים נכנסים תחת אותה הגדרה יחד עם הסגווי, ההוברבורד וכלים נוספים, ולכן אף אחד לא יכול לבודד ולומר כמה קורקינטים חשמליים נכנסים לארץ.

האבסורד הזה מראה שוב איך המדינה נתנה לשוק הזה להפוך לפרוץ, ואיך אף אחד במשך שנים לא בדק מה היקף התופעה. אם עכשיו רוצים להסדיר את הרכיבה המסוכנת הזו - כדאי להתחיל בלברר את הנתונים הבסיסיים ביותר.