הסיפור הזה חוזר על עצמו שוב ושוב בכל חלקי הארץ: קווי אוטובוס שפשוט מדלגים על נסיעות שמופיעות בלוח הזמנים הרשמי של חברת האוטובוס מבלי להודיע לנוסעים.

 לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

"אני נוסעת באופן קבוע בקו של אגד תעבורה למרכז", מספרת לנו נועה, סטודנטית מירושלים. "בשלב מסויים, קווים שהיו רשומים באתר האינטרנט ובלוח האלקטרוני שמגיעים בשעה מסויימת פשוט לא הגיעו. הייתי מחכה עם יתר הנוסעים בתחנה, לפעמים שעה שלמה, ובמוקד היו אומרים לי שכנראה בדיוק פיספסתי את האוטובוס, מה שבטוח לא קרה כי חיכיתי הרבה זמן מראש".

כשנועה ביקשה לקבל הסבר מאגד תעבורה, ההסבר היה תמוה: "הקו של חמש וארבעים לא בוצע כי הייתה תקלה באוטובוס והוא לא יכול היה לצאת", אמרה המוקדנית. כשנועה שאלה האם גם ביתר הפעמים בשבועות האחרונים, כשהקו לא הגיע, היה מדובר בתקלה, היא נענתה: "אם את רואה שזה חוזר על עצמו אז תפני למוקד לפניות הציבור".

הנוסעים נשארים בתחנה (צילום: חדשות 2)
הנוסעים נשארים בתחנה | צילום: חדשות 2

נועה החליטה שלא לוותר ופנתה למשרד התחבורה אבל גם שם לא מיהרו עם התגובה. "חודשיים אחרי שהגשתי את התלונה במשרד התחבורה ענו לי שלא נתתי להם את כל הפרטים", מספרת נועה. "נתתי להם את הפרטים (שכבר נתתי להם בפעם הראשונה) ואחרי ארבעה חודשים הם ענו לי שככל הנראה הופרו תנאי הרישיון אבל רק עוד כחצי שנה תהיה להם תשובה".

מאגד תעבורה נמסר בתגובה: ""עקב המחסור החמור בנהגי אוטובוס ציבורי בארץ נוצר חוסר זמני בנהגים והדבר גרם לשיבושים בשירות. לחברה עדיין דרושים נהגי אוטובוס אולם מאז אותו אירוע נקודתי כל הנסיעות פועלות כסדרן ובמלואן".

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "זמן הטיפול בתלונות ציבור עומד כיום על חודש ימים לכל היותר. המקרה המדובר הוא חריג ואינו מעיד על תופעה שכן רוב התלונות המוגשות מטופלות בתוך זמן קצר. הטיפול בתלונה הספציפית ייבדק לעומק ובהתאם לצורך יוחלט על המשך הטיפול בנושא".