2 מיליון נוסעים בשנה (צילום: שחר עדי)
בקרוב גם בגולן? רכבת העמק | צילום: שחר עדי

אחרי רכבת העמק - התור של אצבע הגליל: כחודשיים לאחר שהושק בחגיגיות קו הרכבת בעמק יזרעאל, מודיע היום (רביעי) שר התחבורה ישראל כ"ץ על כוונת המשרד לחבר גם את אצבע הגליל למסילת הברזל. "אני מתחייב כי בנוסף למערכת הכבישים שאנחנו הקמנו ומקימים לחיבור הגולן והגליל למרכז המדינה - תיבנה מסילות הרכבת לקריית שמונה וטבריה", אמר השר כ"ץ.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק

השר הסביר כי תוואי הרכבת המתוכנן יעבור בין כרמיאל לקריית שמונה, וכן תוקם תחנה מול צומת מחניים, שתיקרא "צח"ר - רמת הגולן" (צח"ר - צפת, חצור הגלילית וראש פינה). "תחנה זו תשרת ותחבר את יישובי אצבע הגליל והגולן למרכז המדינה ותסייע רבות בהתפתחות רמת הגולן הישראלית, ברוח חזונו של מנחם בגין", הבהיר שר התחבורה.

תכנית הרכבת המתוכננת
תכנית הרכבת המתוכננת | צילום:

לפני כחודשיים הושק קו הרכבת החדש שמחבר בין חיפה לבית שאן. לאורך המסילה הוקמו ארבע תחנות רכבת חדשות בעמק יזרעאל: בית שאן, עפולה, מגדל העמק וכפר יהושע. מדובר בבשורה משמחת וחשובה בקידום פיתוח התשתיות בצפון, שם מקווים שהקטר ימשוך אחריו לא רק קרונות אלא גם השקעה משמעותית בכל אזור הצפון.

מסילת העמק, שנבנתה במשך חמש שנים, מתפרשת על פני 60 קילומטרים, 26 גשרים ושלוש מנהרות, שעלות בנייתם היא כארבעה מיליארד שקלים. אך למרות ההשקעה האדירה, מי שמחפש חלופה מהירה לרכב הפרטי צפוי להתאכזב. זמן הנסיעה לאורך הקו יארך לא פחות מחמישים דקות. בעייתיות נוספת היא ריחוק התחנות ממרכזי הערים.