את המראות האלה מכיר כל נהג שנוסע באופן קבוע בשעות הבוקר והערב בכביש 6, סמוך למחלף ניצני עוז שבשרון: עשרות ולעתים אף מאות פועלים קופצים אל וממכוניות שעוצרות בחטף בשולי הכביש המהיר בישראל, מפריעות לתנועה ומסכנות אותם ואת שאר הנהגים. מעקב חדשות 2 Online מגלה שגם שנה וחצי אחרי הפרסום אודות התופעה, היא נמשכת באין מפריע, למרות הבטחות המשטרה לטפל בסכנה.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק

בשבוע שעבר תיעדנו בשעות אחר הצהריים לא פחות מ-6 מכוניות שעומדות זו אחר זו בשולי הכביש, במקום אסור לעצירה וצר במיוחד. המכוניות "פורקות" עשרות פועלים שקופצים מעל גדר ההפרדה של הכביש וצועדים כנחיל אנושי לכיוון העיר טול כרם.

יומיים לאחר מכן נסענו לכיוון ההפוך באותו הכביש ובאותו האזור, הפעם בשעות הבוקר. הפעם ספרנו לפחות 6 פועלים ממתינים כשהם שעונים על גדר ההפרדה של הכביש, ממתינים לאיסוף ליום העבודה. רכב אחד עמד בשוליים.

"החסרנו פעימה"

המעקב אחרי "התחנה המרכזית כביש 6" התבצע באופן קבוע בשנתיים האחרונות. המראות הללו חוזרים על עצמם כמעט מדי יום. לא פעם החסרנו בעצמנו פעימה כשאחד מכלי הרכב הללו חזר מהשוליים לכביש מבלי להתחשב יותר מדי בנהגים שנוסעים באותו נתיב במהירות.

באפריל האחרון, כשפרסמנו את הצילומים מהמקום, לא התפלאו במשטרה ובהנהלת "דרך ארץ" - מפעילת כביש 6 - לשמוע על התופעה. הם הרי מכירים אותה היטב.

"נושא העלאת והורדת נוסעים בכבישים ראשיים כגון כביש 6 מוכר ומטופל על ידי משטרת ישראל", כתבו לנו אז במשטרה. "אגף התנועה ממקד אכיפה בעבירות המסכנות חיים בכבישים. בנוסף, תחנות מרחב שרון מבצעות פעולות על בסיס קבוע".

בהנהלת מפעילת כביש 6 "דרך ארץ" ציינו אז כי הם פועלים "בשיתוף פעולה הדוק עם משטרת ישראל ומבצעים פעילות אכיפה נרחבת במסגרתה נרשמים דוחות תעבורה כנגד מסיעי הפועלים".

מצא את ההבדלים

אבל עיניכם הרואות - או שזה לא קורה, או שזה לא עוזר. אנחנו, בכל מקרה, לא ראינו ניידות במקום בכל אותם עשרות הפעמים שנתקלנו בתופעה, גם בשנה וחצי האחרונות. גם הפעם פנינו לגורמים שונים לקבלת תגובה, נסו למצוא את ההבדלים:

מחברת "דרך ארץ", מפעילת כביש 6, נמסר בתגובה כי "החברה ממשיכה לפעול בשיתוף פעולה הדוק עם משטרת ישראל ומבצעת פעילויות אכיפה נרחבות במסגרתן ניתנים קנסות כבדים למסיעי הפועלים. בנוסף, החברה הגישה עשרות תלונות מתועדות ומצולמות נגד מסיעי הפועלים למשטרת ישראל. גורמים בכירים בחברה נפגשו באופן שוטף עם גורמי בטחון שונים על מנת למצוא פתרון לתופעה". בחברה הדגישו כי הם רק מפעילים את כביש 6 וכי אין להם סמכות לאכיפת חוקי התנועה.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה כי "נושא העלאת והורדת נוסעים בכבישים ראשיים כגון כביש 6 מוכר ומטופל על ידי משטרת ישראל במסגרת אכיפת עבירות מסכנות חיים בכבישים הבין-עירוניים".