בתי הספר העל יסודיים בירושלים מושבתים הבוקר (חמישי) לנוכח גל אירועי הטרור הפוקד את הבירה. בבית הספר סליסלברג בעיר קיימו הפגנה מחוץ למוסד הלימודי במחאה על אי הסדרת תקציבי האבטחה למוסדות החינוך. בין המוסדות המושבתים גם 13 בתי ספר יסודיים במזרח העיר.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

ההחלטה להשבית את הלימודים ב-70 בתי הספר התקבלה אתמול, לאחר שארגון ההורים העירוני לא הצליח להגיע להבנות מול משרדי הממשלה סביב תקצוב מערך האבטחה בבתי הספר במסגרת יום לימודים ארוך לאחר השעה 13:00.

השביתה חלה על כל 40 אלף התלמידים של מוסדות החינוך הממלכתי והממלכתי דתי, בתי הספר העל-יסודיים, בתי הספר של המגזר החרדי ובתי הספר היסודיים של המגזר הערבי שאינם מאובטחים כלל. מוסדות החינוך המיוחד פועלים כסדרים ללא כל שינוי.

כל מוסדות החינוך בבירה יושבתו (צילום: חדשות 2)
"מרגישים מופקרים". תלמידים בירושלים | צילום: חדשות 2

למרות שדבר ההשבתה פורסם כבר אתמול, היו מי שהגיעו הבוקר ללימודים כרגיל וגילו כי השערים סגורים. בבית הספר סליסברג שבארמון הנציב קיימו הבוקר מורים, הורים ותלמידים רבים הפגנה גדולה במחאה על מצוקת האבטחה במוסדות. "אני מרגישה לא בטוחה ומופקרת", אמרה תלמידת כיתה י"א הלומדת בבית הספר. "המאבטח הולך כבר באחת ואנחנו כאן, ממש ליד הקו התפר ומפחיד פה. כל מי שרוצה יכול להיכנס לכאן בקלות".

"לא קיבלנו שום הנחיות ביטחוניות"

גם צוותי המורים בבית הספר חש חוסר אונים אל מול המצב שנוצר על רקע ההסלמה. "זו תקופה מאוד קשה", סיפר אחד המורים. "הנוער כאן עובר בכל יום חוויות לא פשוטות. לפעמים אנחנו מדברים עם התלמידים. לפני שנה הגיעו ונתנו לנו הנחיות, אבל עכשיו לא. גם לא קיבלנו שום הנחיות ביטחוניות בעקבות המצב".

ביום א' - שביתה (צילום: החדשות)
הגיעו ללימודים וגילו שערים נעולים | צילום: החדשות

בעירייה מסבירים כי הפתרון נעוץ בהקצאת תקנים, וכי המפתח לכך נמצא בידי הממשלה. "ברוב בתי הספר ההגנה היא עד שתיים, זה הכל משחק של תקנים", אמרה האחראית העירונית על נושא האבטחה במוסדות החינוך. "כל שני וחמישי זה משתנה, והכל כאן מוזר. ברחוב נקר יש גן, יש ניידת, אבל דווקא שם אין אבטחה".

"ברוב בתי הספר ההגנה היא עד 14:00 זה הכל משחק של תקנים. כל שני וחמישי זה שונה. כל הבטחון כאן מוזר" רונית אחראית אבטחה על מוסדות חינוך "ברחוב נקר יש גן -ניידת, שם אין אבטחה".