רק ביום ראשון הוצבו מצלמות התנועה הניידות בכביש אחד – והשינוי כבר ניכר בשטח. "נהגים נוסעים בזהירות, ובקטעי הדרך בהם אנחנו עובדים יש ירידה בתאונות הדרכים, אז השגנו את שלנו", מתגאה סנ"צ ערד זיתוני, מפקד סיירת האופנועים הארצית באגף התנועה.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

המצלמות נועדו לאכוף כמה סוגי עבירות תנועה, ובראשן זו שהפכה לגורם המוביל לתאונות הדרכים: הדיבור וההתעסקות בטלפון הנייד. המצלמות מוצבות על מעקה ההפרדה בין נתיבי הנסיעה בגובה נמוך, המאפשר תיעוד של פעולות הנהגים. הן מוצבות במרחקים קצרים זו מזו, וכך מתעדות את פעולת הנהגים לאורך הנסיעה כולה. "המצלמות רואות איך נהג עובר את כל כברת הדרך, ומה סוג העבירה המבוצעת", מסביר סנ"צ זיתוני.

שיטת ההפעלה פשוטה, יעילה ומהירה: באזור בו מוצבות המצלמות, פועלת גם ניידת סמויה ובה שני שוטרים המצוידים בטאבלטים, דרכם הם צופים בזמן אמת בצילומים שמעבירות המצלמות. השוטרים מסמנים בטופס מיוחד היכן בצילום בוצעה העבירה, ובסוף המשמרת שבים למרכז השליטה באגף התנועה, שם הם מפיקים את הדוחות שיישלחו לנהגים – מבלי לעכב את הנהגים או את התנועה. ביום עבודה בודד כל צוות עשוי להפיק כמה מאות דוחות.